2009/02/09

BVC besök

Inte fan stängde de av vattnet idag här och jag som förberett mig med att fylla alla tillbringare och hinkar med vatten så det skulle räcka hela dagen och planerat ungarnas toa besök etc men inte stängde de av iaf. Inte för att det är nått att klaga på för vi kunde obehindrat gå på toa och det är ju skönt man är lite handikappad med 7 barn som behöver gå på toa och tvättas vid blöjbyten när det inte finns vatten. Bara de inte stänger av i morgon istället.

Hade tid på BVC idag och jag tog det så fick gubben leka med alla barnen. Han mutade med med lekar och marabou choklad ute i lekparken till alla barns förtjusning ;)

Viggo växer så det knakar vägde 4110 g och var 53 lång. Lena tyckte han hade ganska stort huvud men han följer sin kurva så det var ingen fara. Hon undrade om vi hade stora skallar men det vet jag ju inte om vi har jag har inte så stort huvud iaf gubben har betydligt större än mig men inte onormalt. Lowa tror jag har rundast av barnen fast hon var tydligen inte så stor. Ja men iaf så va det inget att oroa sig för om han inte råkar växa enormt mycket vill säga på just det måttet. Vikten är det ju ingen fel på.

Jag och Viggo åkte till gymmet efter BVC för alla dagbarnen hade gått hem då. Körde rygg axlar idag och det märks man inte är helt i träningsform med tanke på att man varit så förkyld och fortfarande inte är helt bra och sedan är det ju ett tag sedan man tränade ordentligt typ 4 veckor. Men nu har jag gjort upp ett bra schema jag ska köra de närmsta 5 veckorna sedan ska jag ändra om och börja köra riktigt tungt i 6 veckor när efterkontrollen är gjord. Läste på någon sida på nätet att man inte ska göra några övningar stående på alla 4 de första 6 veckorna efter förlossning för det fanns risk att man får luftbubblor i livmodern och det är ju inte bra. Men det går ju att göra övningar som inte innefattar att stå på alla 4. Fast en fråga med alla 4 får man ha sex stående på alla 4 isf? Det om något borde ju kunna ge luftbubblor. Inte för att det säkerligen är så vanligt med den typen av sex just efter en förlossning men rent teoretiskt borde det inte varnas för det isf?

Nä nu skriker min svältande son efter mat för han är helt övertygad om att han är väldigt undernärd de tär ju 10 minuter sedan han åt senast. Man kanske skulle kunna tänka sig att vara vaken lit epå dagarna så man fick i sig lite mat även på den delen av dygnet så mamma slapp pumpa ut all mjölken som fylls på.

Inga kommentarer: