2009/02/02

Lite bloggande i helgen

Har inte hunnit med att blogga i helgen men nu så kommer lite bilder över egentligen ingenting.

Lördagen bara flög förbi och jag har inget minne över vad vi gjorde överhuvudtaget. Måste tänka efter ordentligt men det finns liksom inte kvar i min mjökhjärna. Man kan inte begära för mycket av en ammande kvinna. Fast jag minns en promenad in till stan för att köpa koksaltlösning till snorig näsa

Igår så storhandlade vi och gubben skulle sätta in Viggo i bilen. Den bilstol vi har till Viggo är ju en stol man kan ha upp till 4 år så man fäller in handtagen på annat sätt än på ett vanligt babyskydd. Gubben som inte kan göra något lugnt och försiktigt trots att jag 5 minuter innan sagt att han måste knäppa isär handtagen försiktigt lyckades ju donka till Viggo i pannan med dem iaf :@ Gissa om det blev liv i luckan. Kolla märket i pannan! Det är visserligen borta nu



På em gick vi en promenad till Haga kyrkogård för gubbens farfar skulle fyllt 100 år då om han hade levt idag. Då sov lillen gott i vagnen och hade glömt bort pappas dängande i skallen.



På vägen hem var himlen så här vacker över våra hus. Vi bor i det 3e höga huset man ser långt där borta.



Annars ser det väl mest ut så här på lillen hemma. Mata, sova och skita som det ska vara. Ska bli skönt när gubben börjar jobba en del igen även om han kommer vara ledig en hel del. Jag är en ensamvarg och blir galen av att inte få följa mina rutiner och framförallt de rutiner jag och alla barnen byggt upp under flera år. Det blir liksom raserat när en annan ska in med sina ideer när jag och alla 7 har ett koncept som fungerar. Kommer bli galen på att ha honom runt mina ben jag trivs bättre att få husera om ensam med alla barnen och jag tror de gillar det bättre de med. Man ska väl vara tacksam för hjälpen men jag och mitt team är oslagbara ensamma






2 kommentarer:

Britt Inger sa...

Vilken liten söting :)

Unknown sa...

Ja han är en riktig goding vår Viggo :) Stolt mamma