2009/02/27

Får man gnälla på Facet över sitt jobb?

Är det rätt att få sparken från sitt jobb för att man skriver på Facebook att man tycker det är tråkigt? I AB kan man läsa om Kimberly Swann som skrivit att hon tyckte det sög att bara göra hål i papper typ och att det var skittråkigt. Hennes arbetsgivare gav henne sparken för det för att de tyckte att hon kunde skaffa ett jobb som passade henne bättre.

Tjejen är 16 år och har ju knappast större världsvana än Facebook och liknande sidor och om man vill skriva känslig info kanske man borde välja att ha en låst profil som endast ens vänner kan läsa. Jag vill exempelvis inte att vem som helst ska kunna läsa allt jag skriver även om jag knappast klagar på mitt jobb varken på Facet eller någonannanstans. Älskar mitt jobb och har skitkul hela tiden. Vist låter det mycket, det bråkas och gnälls men inte värre än att man jobbar med ett gäng kärringar på vilken arbetsplats som helst skillnaden är att de tär mer legitimt att gnälla när man är under 5 år ;)

Men att ge någon sparken för att man är less på jobbet vissa dagar tycke rjag är lite väl magstarkt och borde inte arbetsgivare ha annat för sig än att sitta vid Facebook?

Här sitter just nu ungarna och ser på en film på Bolibompa som en familj som har en ko i en trädgård mitt i villaområdet. Ganska kul för de tär poliser på det och ungarna fullkomligt älskar poliser. De 2 minsta sover så vi försöker att ha det lungt och stilla en stund och ingen ville höra bok så då får de se en film. Efter mellis ska vi ut i solen och i den nya snön och njuta så jag tänke rinte gnälla på mitt jobb i första taget. Här är det mega soft och kul hela tiden


Inga kommentarer: