2009/02/12

Arg bebis har somnat

Det är mitt fel att Viggo har ont i magen. Åt grädde igår och mjölkprodukter och mina barn vid amning hör inte ihop. Men efter en timmes gapande , rapande och en mage hård som sten somnade han. Stackars liten, nu leker syrrorna snällt igen med varandra för alla bygger koja i resesängen ena dagbarnet sover i så det är frid och fröjd. 2 dagbarn är sjuka och Viggo är ju fortfarande förkyld och det gör ju att magen inte fungerar som den ska.

Nu ska jag göra mellis sen ska vi ut

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Veronica! Mina pojkar har varit jätte känsliga i magen och det som har hjälpt absolut bäst är en the som säljs på hälsokostaffären. Kommer inte ihåg vad den heter men den innehåller: Anis,fänkål och kummin. När man ammar så ska mamman dricka 2-3 koppar the/dag och om bebisen äter ur flaska så kan man ha i ett par teskedar the i flaskan:-)
Funkar kanonbra!
Måste bara säga åter igen att Viggo är ursöt!!!
Kramar Mirka

Unknown sa...

Dricker mänger av te med anis, kummun, fänkål, nässla, hallonblad, lucern you name it men så åt jag grädde igår och det startade eländet. Ska hinka mer te ikväll blandar själv mina örter

Barbro sa...

Vad är nu hallonbladen bra för igen? Har det i min lista men var den är vet jag ju inte på stört...
själv håller jag mig för tillfället till en blandning av grönt te, björklöv och åkerfräken med smaktillskott av kanel eller ingefära eller båda. Hjälper njurarna och det är viktigast för mej för tillfället.

Unknown sa...

Har grönt te , pau darco och kanelstång med mina örter