2009/02/28

Aki ger sig in i gåsdebatten ordentligt

Promenerar med barn och min mor inkl hund för att mata gässen vid Lötsjön som de brukar på lördagar. Aki som i vanliga fall skiter i fåglarna ligger vid mina fötter och de andra matar. Just då får en gås för sig att Aki kanske har lite bröd att bjuda på men det har ju sällan gigantiska vita hundar. Det de däremot har är vassa stora tänder som gärna smakar gås. Tänderna jagar, gås skriker, fjädrar flyger och jag är övertygad om att pippin lämnat jordelivet. Men den stack ner i vattnet igen.

Galet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det lilla jag träffat Aki måste jag säga att det ju låter mer troligt att gåsen (som du skrev fast kanske i trevligare ordalag) bad om det och attackerade honom än att han gav sig på den.. ;)
Antingen det eller att den försökte bita Ejja...

Unknown sa...

Han blev iaf plockad ordentligt en jättetuss som jag först trodde var halva gåsen som gått av men det fanns ju inget blod alls varken på marken eller på Aki och jag bände ju loss gåsen ur hans käftar