2009/08/02

I-landsproblem

Egentligen är vi ju ganska bortskämda i den låt oss kalla det den
moderna världen. Vi gnäller om vädret, om vikten, om ja fan allt
tänkbart istället för att vara nöjda med det som vi har. Pengar gör
nog mer olycka än lycka även om det underlättar att ha lite mer än
inget alls. Fast när jag som nu sitter på en filt på en strand vid
skogsbrynet så är det här egentligen vad jag vill ha för att vara
lycklig. Friheten och närheten till naturen är gratis. Vi har en helt
fantastisk natur i vårt land och fler borde lära sig att uppskatta den
och framförallt ta sig ut till den. Tänk vad avstressade alla skulle
bli av att bara lyssna på ljudet av tystnad. Att bara sitta och se på
träden som rör sig, myrorna som kryper eller trycka ner nakna tår i
sanden. Det är gratis njutning man inte kan klaga på.

För vet ni först hade jag tänkt skriva om huvudvärken som förstörde
min förmiddag och hur jävla jobbigt det är med förstora brallor men
jag tror jag skiter i det och kör ner tårna i sanden istället

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: