Min kärlek

Min kärlek

2017/06/28

Let's build some guns 💪

Idag va det första lats/armar passet på mitt sommarschema. Benen är fortfarande så trötta sedan måndagens pass och jag bloggade ju inte igår för jag va för trött men det va en bra kväll med spinning och GetFit i vanlig ordning 

Idag är jag laddad med lasagne till bredden så alla förutsättningar till ett energifyllt pass finns

Började med latsdrag och värmde upp med det två set innan jag la på vikt. Kändes bra nu när jag har satt en kätting på vajern så vikterna kan stå på golvet igen. Dessutom är det lätt att göra den längre om jag vill sitta på golvet och utföra vissa övningar eller på knä på golvet

Har lagt upp passet så att alla övningar ska involvera alla de muskler jag vill komma åt vilket gör att jag inte alltid kan göra de vanliga repsen eller vikterna beroende på vad de tidigare övningarna har varit . Här har vi latsen och triceps förutom core

Fortsätter med triceps men fick plocka av lite vikt nu när det börjar bli många set för triceps 

Kopplar på latsen igen och kastar lite boll upp i taket men gissa om låren gråter 😏

Dags att låta biceps få slita lite, efter alla latsdrag vill jag inte lägga på för mycket men har mer att ge

På med occlusionsbanden och fortsätter med biceps . Svårt att veta om jag skulle köra 7 kg som jag brukar så jag började med 6 men ökande till 7 sen

Hade tänkt öka repsen i rodden men banden satt knöligt och skar in med kardborrarna i underarmarna så jag fick fixa till det. 

Plockade av vikter och körde slut på triceps

Lättare vikter på stången men tyngre än senast

Så fick latsen köras slut det sista med

Om man vill komma åt ryggen på samma sätt som vid en armhävning är denna övning perfekt 

Se filmen


Tänkte jag ska lägga upp en del gummibandsövningar jag gillar som man dessutom har nytta av i andra tyngre övningar så håll koll på filmer på Instagram "Veronicaihavetbygger"

Börjar bli rejält bekväm med att filma och ju mer jag gör det ju mer älskar jag min kropp för hur den är. Lite fluff här och där men stark som fan är ju helt ok


Mimosa och jag tog en promenad med Eddie för att avluta kvällen sen gjorde jag mig två burgare så varenda kalori jag bränt har jag ätit upp 😝



2017/06/26

Tror nog min rumpa kommer gråta i morgon

Sommarsplittens benpass är mycket occlusonsband för att skona knäna lite men samtidigt blir det ju många reps vilket bakdelen får lida för


Ok iaf började jag dagens benpass med uppvärmning med gummiband. Sidosteg fast jag tog bara benet ut och in 12 ggr per sida x 2 sedan benböj med bandet runt knäna . Som jag skrev igår är den här veckan starten på sommarsplitten så jag vet inte vilka vikter jag ska lägga mig på eller set/reps heller så veckans pass sätter ribban så lågt det går så kan det bara bli värre 

Kneelingsquats är given som start och 5 set är inte illa. Hade kunnat göra ett set till men det får vänta 


Försöker bli vän med denna övning där man sitter på en bänk och lutar sig framåt. Känns i rumpan så det måste ju va rätt . Ska ha ställningen bakom nästa gång så kan jag lägga upp stången och ha tungre blir tungt att lägga upp den från golvet varje set

Drog på occlusonsbanden och tog fram två små vikter som jag blev tipsad om i Styrkebyråns senaste podd att man kan ha under framfoten för att komma åt baksidan mer och jag vill lova att det kändes i rygg och rumpa. Har tränat ganska mycket sista tiden så det är inte konstigt att ryggen är trött


Fortsätter utan att spänna upp banden med benböj och uppkast av boll här tar biceps slut långt före benen

Nästa övning valde jag att köra på 12 kg vikt eftersom det börjar bli rejält svettigt och jag har inte kommit till svingarna ännu 

Idag får bara 32 kg jobba men jisses vad benen är trötta nu när man tagit av banden 😳 

På med gummibandet igen och ryggen på bänk och pressa ut det sista ut gluttatna 

Lite mage på slutet med hjulet men det ville inte som jag ville utan vek sig så jag klämde tummen som började blöda så då tog jag en hantel istället som jag lättade på skruvarna på. Ungefär 10 reps hinner man innan skruvarna trillar av


Se film


Ett bra pass på en timme kommer nog öka på några set varstans alt lägga till lite utfall har inte bestämt mig.

En promenad med barnen och sen hem och äta på tok för många mackor



2017/06/25

Lång pw och axelmos

Idag va det iaf bra väder så jag och Eddie drog ut på vår 17 km runda som vi gillar . Extremt blåsigt på vissa ställen så man kom knappt fram

När jag kom hem laddade jag om för att köra mitt axel pass som mer ska gå på volym än på tunga vikter över sommaren. Många set, olika vinklar och inte va rädd att köra lägre vikt för att hålla planen. Måste ju variera liksom . Vilan kommer ligga på 45 sekunder så återhämtningen mellan seten är kort det gör att samma vikt känns tyngre på nästa set än om man vilat muskeln längre

Började med militärpress, ett uppvärmningset sen la jag på 10 kg till. Har kört tyngre de senaste veckorna men tänkte låta armbågen verkligen få återhämta sig och kör många set

Trötta axlar så 13 kg va bara att glömma om jag vill köra fler reps. Kommer öka på repsen vartefter men troligtvis inte fler än 12

Fortsatte med flies, ska lägga på ett set men jag visste inte hur långt passet skulle bli så antingen kommer det bli fler reps eller ett set till

För lätt vikt helt klart men som jag skrev inna måste ha ett "start" pass som jag utgår ifrån 

Även här kan det va en tyngre vikt alt ett set till

Valde att lägga mig på 8 kg hantlar nu då axlarna börjar bli trötta. Känns lagom med tanke på hur många totala set axlar det blir

5 kg va lite för lätt tror på 12 or och ett set till nästa gång 

Avslutade passet med flerrepsövningar med lätta vikter . Lite löjligt lätta men det krävs ju ibland 

Så lite svingar , 16 kg går utmärkt ska öka repsen till 15 per sida kanske fler 

Så det blev en dubbel #dagensröding på förmiddagen . Kul att ha en utmaning att förhålla sig till även om jag på nolltid äter upp de förlorade kalorierna men vad fasiken det skiter jag i det är ingen som ska bry sig i hur jag ser ut iaf .

Häng med på utmaningen du med 👍


2017/06/24

Sommarsplitt

Tråkväder idag så jag åkte till gymmet och körde rygg/bröst som kommer vara mitt gympass under sommaren. Det kommer ligga lite rullande när jag har semester men nu blir det lördag eller söndag . 

Började med sittande bred rodd. La vilan på runt 45 sekunder hela passet för art få effektivitet . Kommer på det här passet köra många set före många olika övningar 

Latsdrag är ju given 

Tills armbågen är bra fortsätter jag i kabeln

Ska börja på 18,75 nästa gång med pressarna

Ökade vikten här mot slutet och trycker till latsen rejält

Länge sedan t-bar stod på schemat så jag började med att lägga på 35 kg tar 40 nästa gång 

Avslutade med högreps med V handtag som vanligt för att mata ut det sista


Vädret blev bättre och även mitt humör efter lite korv. Är mitt i ägglossningen och humöret är inte på topp när man är svullen och allt känns skit.

Mimosa och jag tog Eddie på en promenad och testade det nya raidsystemet i PokémonGo


Tagga bilder varje dag med #dagensröding när man gjort över 500 kalorier. En sommarutmaning på Instagram. 


2017/06/22

Men allvarligt 

Nu är jag så trött att jag nästan bryter ihop. Ungen somnar men vaknar efter vi somnat och sedan är han vaken hel natten igen 😡 Nu ryker mobilen kl 24 så kommer han nog somna lite snabbare.

Cyklade iaf en omväg till jobbet för det va vägarbeten överallt och snabbt gick det inte heller när man skulle runt allt och järnvägsbommarna va nere dessutom

Men 18 rundor på HIIT Pulsen blev det gjorde lite fler reps på kettlebell när jag tog 12 kg istället för 16 kg och gjorde lite fler med 9 kg bollen med. 


Varmt och svettigt men lika kul varje gång . Benen och magmusklerna är aströtta men nu ska de få lite vila

Mimosa och jag tog med Eddie ut en mil efter jag cyklat hem

Midsommarafton i morgon och bara en promenad på schemat