2017/06/26

Tror nog min rumpa kommer gråta i morgon

Sommarsplittens benpass är mycket occlusonsband för att skona knäna lite men samtidigt blir det ju många reps vilket bakdelen får lida för


Ok iaf började jag dagens benpass med uppvärmning med gummiband. Sidosteg fast jag tog bara benet ut och in 12 ggr per sida x 2 sedan benböj med bandet runt knäna . Som jag skrev igår är den här veckan starten på sommarsplitten så jag vet inte vilka vikter jag ska lägga mig på eller set/reps heller så veckans pass sätter ribban så lågt det går så kan det bara bli värre 

Kneelingsquats är given som start och 5 set är inte illa. Hade kunnat göra ett set till men det får vänta 


Försöker bli vän med denna övning där man sitter på en bänk och lutar sig framåt. Känns i rumpan så det måste ju va rätt . Ska ha ställningen bakom nästa gång så kan jag lägga upp stången och ha tungre blir tungt att lägga upp den från golvet varje set

Drog på occlusonsbanden och tog fram två små vikter som jag blev tipsad om i Styrkebyråns senaste podd att man kan ha under framfoten för att komma åt baksidan mer och jag vill lova att det kändes i rygg och rumpa. Har tränat ganska mycket sista tiden så det är inte konstigt att ryggen är trött


Fortsätter utan att spänna upp banden med benböj och uppkast av boll här tar biceps slut långt före benen

Nästa övning valde jag att köra på 12 kg vikt eftersom det börjar bli rejält svettigt och jag har inte kommit till svingarna ännu 

Idag får bara 32 kg jobba men jisses vad benen är trötta nu när man tagit av banden 😳 

På med gummibandet igen och ryggen på bänk och pressa ut det sista ut gluttatna 

Lite mage på slutet med hjulet men det ville inte som jag ville utan vek sig så jag klämde tummen som började blöda så då tog jag en hantel istället som jag lättade på skruvarna på. Ungefär 10 reps hinner man innan skruvarna trillar av


Se film


Ett bra pass på en timme kommer nog öka på några set varstans alt lägga till lite utfall har inte bestämt mig.

En promenad med barnen och sen hem och äta på tok för många mackor



Inga kommentarer: