2017/06/03

Dofter suger ....

Man vill gå snabbt men det går inte eftersom det doftar nyklippt gräs och blommiga träd överallt 


Eddie fick bestämma farten och lukta i buskar och på stolpar som han ville . Vår lördagspromenad har blivit ett måste och han vet exakt hur vi ska gå så jag behöver bara följa efter typ


Åt lite av den pudding jag gjorde igår av Tyngres nya lakritsglassprotein med kvarg så god ikväll ska jag göra med hallon i med så det blir mer som glass 

Gick ner och körde ett kort benpass på 20 min. Känner det är en förkylning på G så jag tar det lite lugnt idag så jag kan maxa benen på måndag 

Började med benböj med största bollen det är lite knepigt att fånga den ibland eftersom den inte är hård utan mjuk yta eller vad man ska säga. Det är ingen kula i utan sand så den vobblar lite. 

Se film


Fortsatte med occlusionsbanden på och fler reps. Notera på filmen vilken tjusig rumpa man får när fettet kläms och trycks upp 🤣 Det jobbigaste är inte benen utan skuldrorna när man tar emot bollen. Den här lätta 10 kg får man ju upp till taket till skillnad från den tyngre

Se filmen


Drog av raka marklyft med kettlebell som sista. 50 reps tar så lång tid drygt 2 minuter och jag längtar verkligen efter att få tungre bulor så jag kan minska antal reps och köra 4 set istället för 3. Det sköna med den här övningen är art man kan bredda mellan benen under setet så det tar rejält mellan benen och gå in långt mellan benen. Ska köra på stepbräda sen

Se filmen i kort version


Ska bli bättre på att fota mig  för att kunna se resultat. Hoppas på arr armbågen blir bättre när jag kommer till naprapat kanske kan hen justera upp mig med för just nu är höften en plåga. Tror visserligen mitt ena ben är längre än det andra och att det är därför det är obalans. När jag va liten sa de jag hade sned rygg men sen slutade man anmärka på det men jag har alltid haft ont i höger sida på olika ställen och belastar den mer och tycker både när jag går och cyklar (spinner) att högerbenet gör det mesta jobbet. Man set tydlig skillnad på mina axlar att den högra är två cm högre än vänstra ungefär så det är inte omöjligt att det är därför jag alltid är låst i högra sidan av bäckenet och jag försöker verkligen att hålla mig "neutral" men det känns onaturligt Ska ta det lugnt resten av dagen och bara chilla så kanske det inte blir någon förkylning 



Inga kommentarer: