2017/06/21

#100procentvaken

Jäkla unge min son som höll sig vaken i ett helt dygn 😳 Inte bara sig utan även mig eftersom jag skulle gå med honom på toa ett gäng gånger så sömnen blev förstörd. När pappa vaknade va han stolt och berättade att han inte somnat ännu. Jag försökte få ungen att somna men han bara vägrade, jag sa lägg undan mobilen för livestreamen är slut men då såg han tydligen på en annan stream och låg och va sur för att jag försökte få honom att inte ha den på 30 min. Men inte somnade han och han höll sig vaken hela fm tills jag skickade honom i säng vid 11 och sa att nu ställer du larmet på en timme och sover . Pang så sov han och kom upp efter en timme mer död än levande så han fick gå och lägga sig igen tills det va dags för tandläkaren.

Så energin för mig va inte på topp när jag skulle träna och passet jag lagt upp tar två timmar och då har jag tagit bort lite övningar för dagen. Finns så mycket man vill hinna med och det är svårt att sålla så tiden får ta den tid det tar.

Började som vanligt med chins , är trött i kroppen efter alla svingar från i måndags 

Axelpressarna gick inte alls som jag ville är trött så jag puschar inte mig själv riktigt

Samma gäller med latsdraget men jag är nöjd med siffrorna 

Mina övningar hade kastats om så det blev inte som jag tänkt mig denna skulle komma senare men nu blev det tidigare 

La in lite exentriska axlar idag vill variera lite. Försökte hålla emot så långsamt det bara gick på vägen ner så det riktigt suger i hela armarna

Trötta skuldror men jag körde lite varierade hastigheter

Lite mer axlar, rörlighet och aktiv core. På tok för lätt vikt först men ville köra båda hållen med samma vikt. Varannat set är åt andra hållet

Se filmen

Kortade ner gummibandsövningsrna idag 

Nu skulle jag vilja ha en 24 kg kettlebell med men nu får det räcka med olika ... kanske iaf 😉 Fast jag ska nog köra ett set till men idag va jag för seg

Denna skulle ligga i början men hamnade lite fel så jag va rejält trött och kunde inte köra som jag ville 

Hoppade över rodd med occlusonsband idag och tog bara den breda rodden. Testade att köra med det orangea bandet (nr 9) men det blev lite för långt så det gick inte att få någon bra kontakt

På med occlusionsbanden och lida lite 

Avslutade med enhands svingar. Vågar inte riktigt ta tyngre innan armbågen är helt bra men skulle nog kunna ha iaf 16 kg men man ska skynda långsamt 

Har börjat göra lite coreövningar mellan mina set för att ha aktiv vila denna gillar jag

Se filmen

Finns massor av bra övningar man kan lägga in för att aktivitera den inre muskulaturen

Så två timmar sedan tog jag Eddie för en mils promenad och stötte på Mimosa som kom springande från parken och hängde med runt sjöarna.

I morgon håller jag bara HIIT Puls så det blir en tidig kväll 


Inga kommentarer: