2017/06/25

Lång pw och axelmos

Idag va det iaf bra väder så jag och Eddie drog ut på vår 17 km runda som vi gillar . Extremt blåsigt på vissa ställen så man kom knappt fram

När jag kom hem laddade jag om för att köra mitt axel pass som mer ska gå på volym än på tunga vikter över sommaren. Många set, olika vinklar och inte va rädd att köra lägre vikt för att hålla planen. Måste ju variera liksom . Vilan kommer ligga på 45 sekunder så återhämtningen mellan seten är kort det gör att samma vikt känns tyngre på nästa set än om man vilat muskeln längre

Började med militärpress, ett uppvärmningset sen la jag på 10 kg till. Har kört tyngre de senaste veckorna men tänkte låta armbågen verkligen få återhämta sig och kör många set

Trötta axlar så 13 kg va bara att glömma om jag vill köra fler reps. Kommer öka på repsen vartefter men troligtvis inte fler än 12

Fortsatte med flies, ska lägga på ett set men jag visste inte hur långt passet skulle bli så antingen kommer det bli fler reps eller ett set till

För lätt vikt helt klart men som jag skrev inna måste ha ett "start" pass som jag utgår ifrån 

Även här kan det va en tyngre vikt alt ett set till

Valde att lägga mig på 8 kg hantlar nu då axlarna börjar bli trötta. Känns lagom med tanke på hur många totala set axlar det blir

5 kg va lite för lätt tror på 12 or och ett set till nästa gång 

Avslutade passet med flerrepsövningar med lätta vikter . Lite löjligt lätta men det krävs ju ibland 

Så lite svingar , 16 kg går utmärkt ska öka repsen till 15 per sida kanske fler 

Så det blev en dubbel #dagensröding på förmiddagen . Kul att ha en utmaning att förhålla sig till även om jag på nolltid äter upp de förlorade kalorierna men vad fasiken det skiter jag i det är ingen som ska bry sig i hur jag ser ut iaf .

Häng med på utmaningen du med 👍


Inga kommentarer: