2017/06/14

Många soltimmar 

Idag har vi varit ute mer eller mindre hela dagen och med tanke på att jag inte alls räknat med denna sol idag så är jag bra solad på ryggen 😬 Gissa om det är sämsta förutsättningarna för att träna rygg. Som vanligt kan man hitta lite filmer på Instagram veronicaihavetbygger 

Började med chins men det va för tröttsamt idag efter en hel dag i solen

Plockade upp hantlarna och ökade på ett set eftersom jag bara gjorde 10 på 4an så för att komma upp i volymen va det bara att bita ihop

La på vikter på latsdragen men på sista setet sa det poff och vajerlåset lossnade och vikterna drog i golvet 😱 Ingen större panik eftersom det bara va den vajer vi själva skruvat ihop så det blir att göra det igen 

La till en ny övning ska filma den nästa vecka där man drar repet ner bakom nacken men inte riktigt på samma sätt som med stång eftersom jag lutar mig mer framåt. Svårt att veta vilka vikter man ska ta när man gör en ny övning 

Älskar att träna med gummiband och man kan göra så mycket med olika tjocklekar att man inte behöver så mycket utrustning. Nu lägger jag till en övning jag har på det funktionella styrkepasset jag har på söndagar . Man drar isär bandet med raka armar. Bra övning för ryggen

Se filmen

Beroende på hur man vill komma åt kan man variera med raka armar på diagonalen men allt går även att göra med böjda armar. Ska visa en annan dag. Nu gjorde jag 8 reps med höger arm upp och 8 med vänster arm upp

Se filmen

Det stående latsdraget har jag döpt om för att lättare förklara för de som inte vet så slipper jag visa film varje gång men den finns ju på instagram. Ökade vikterna

Ganska trött i skuldrorna idag men får bra kontakt i musklerna iaf 

Se film

Se film från sidan

Axellyft samma som vanligt

Fick springa upp och ta emot mat från Willys efter den breda rodden. Det svåraste här känner jag att man inte riktigt kommer åt så långt bra jag vill ska testa ett annat band nästa vecka som är längre men tyngre och inte det dubbla lila som jag hade nu

På med de fantastiska banden och gör armarna lite blå

Drog fram hantlarna och grät en smula när armarna gråter och biceps sväller så kardborrarna knappt håller ihop occlusionsbanden

Hade hoppats på att va starkare i triceps idag men det kändes trött men det har blivit mycket triceps senaste tiden

Tog stång samma vikt som förra veckan men den kändes för lätt nu så nästa gång blir det minst 5 kg till

Avslutade med pushdown tills triceps grät lila mycket som biceps så ett väldigt bra pass idag 

Hem och baka bullar till fredagens fika med dagbarnen gott med deg 🙄 men någon bulle ska någ oxå slinka i 



Inga kommentarer: