2011/01/02

Ja jag lever

Blir liksom aldrig tillfälle att blogga men nu ska jag försöka mig på det en minut eller två .

Julen har gått smärtfritt förbi, firade den med gubben och småttingarna på landet. Brorsan va uppe en sväng men man ser honom nästan aldrig längre det är lite tråkigt men han har väl annat för sig Jag får lappsjuka så det skriker i kroppen efter ett par dar nu på vintern. Visst är det mysigt att åka upp och vila från hemmalivet men när det inte finns nått att göra blir rastlösheten överhängande och man sitter med varsin mobil eller dator och surfar för det är så mycket snö att ungarna ledsnat på en halvtimme sen är det lång tid på dagen kvar. Skogen går ju inte att ta sig fram i och några pulkabackar finns ju inte. Men man kan ju äta en massa skräp när tristessen tar överhanden.

Iaf på väg hem efter nyårsfirande, planerat vårens pass på Granbacka som jag ska testa ifall det fungerar. Hade hoppats på att få köra ett pass till i veckan men det fanns inget behov men jag kommer köra på ett annat ställe klasser i bla fettförbränning, lår/rumpa och bollcore framförallt för de som vill komma iform men andra får ju komma de med. Blev tillfrågad om att köra lite annat med om de inte får instruktörer och är det bara de dagar jag redan är bokad är det inga problem för min del. Har helt gjort klart för dem att mitt hjärta ligger på Granbacka och att de alltid har första tjing på mig för det är ju där jag vill va men det här är ett ypperligt tillfälle att få se hur man arbetar på andra ställen så det är ren utbildning en termin som jag ser det. En tjej ska va mammaledig men hon lär va tillbaka i sommar/höst. Jag hoppas på att få ett tyngre styrkepass på Granbacka oxå få behöver jag inte vara någon annanstans. Kommer inte heller göra reklam för det andra stället det är inte nått som ligger mig nära som Granis även om jag aldrig gör ett dåligt jobb. Granbacka är familj för mig

Nä nu hoppas jag våren kommer kommer snart för det är galet mycket snö överallt och hur kul det än är så blir barn kalla och blöta. Tur vi har vårt nya kapprum så vi slipper allt uppe i hallen.


- Veronica

Inga kommentarer: