2013/05/05

Sköna söndag - eller inte ?

Sovmorgon finns i sagorna och med världens tjatigaste barn är det ju bara att stiga upp. Lowa är förkyld igen och hostar en massa :-( Stackars henne som blir förkyld så lätt och när hon blir förkyld och slemmig kräks hon upp allt slem hua stackars barn. Dessutom kissar hon mer i sängen då även om läkarna säger att det inte är något fel på hennes polyper ja tjena ibland undrar man varför de inte lyssnar på en för? Vid varje förkylning så är det samma sak, dunderslemmig och kissar i sängen i mängder men inget fel där inte :@ Suck

Nåväl det går väl över synd hon blir förkyld så lätt och Mimosa som är född tre månader för tidigt är aldrig sjuk fast de sa att hon troligtvis skulle ha både förkylningsastma och mycket lättare att bli sjuk så biter inget på henne ja inte på Viggo heller för den delen men Lowa hon snörvlar ofta. :-(

Idag blev det snabba skorna till Spånga de är så sköna. Nu är det ju varmt ute så jag behöver inte ha de i skinn :-) Mina ballerina (kallar dem så för de är öppna ) använder jag till vardags nu och de här när jag går snabbt man får in så mycket sten i de öppna när det är grus och sånt. Hade dem visserligen igår runt sjöarna men de här är så sköna. Finns så många olika varianter men jag har mina favoriter ska snart köpa nya att ha inne eftersom de blivit så slitna men då ska jag testa en annan än den sort jag har nu


Björken har helt klart satt fart nu även om mina ögon är kliiga och näsan rinner är det svårt att inte tycka de små bladen är så söta när de just tittat fram och jag tycker nog de hann ut lite till när jag gick hem från jobbet i Spånga idag.

Hade tänkt hitta lite ny musik till Zumban men det jag hade tänkt mig passade inte just nu alldeles för likt allt annat jag har i passet. Har en merengue jag tänkt sätta in i passet som fösta låt men jag har en som nr två fast det spelar ingen roll att det blir två på rad det är olika tempo och det är det jag är ute efter så kanske att jag sätter den där iaf. Tog tillbaka Crickets on a line som cooldown igen saknade den lite för den är så corny. Har PSY's Gentlemen på uppvärmningen men jag gillar den inte så jag vill hitta nått nytt där med och det ska va nått roligt som man blir glad av och kommer igång på. Tips? Gärna nått från filmens värld eller sånt som ungarna gillar men inte i för högt tempo som första låt. Ska spotifya lite och leta runt.

Trots promenaderna fram och tillbaka och en timme Zumba kom jag inte upp i mina fuel förrän jag gått lite med hundarna nu på kvällen. Veckan har inte varit så högaktiv som vanligt när det inte blev pass i tisdags eller onsdags. Saknar Bokwan så på tisdag ska vi blåsa av rejält he he.

Dagen slutade så här med mina fuels. Det blir ingen matlogg för jag kommer inte in i appen då den säger att nätverket är för långsamt men det blev överskott på kalorier men inom ramen iaf för det blev våffelfrossa till middag va så hungrig så jag drog i mig allt barnen lämnat :P



Veckans fuelrapport



Hoppas kunna dela mer logg i morgon om det går att komma in i systemet. Hade tänkt väga mig i morgon för jag glömde i fredags men efter typ 6 våfflor vet jag inte om det är så smart i morgon bitti ha ha vi får se



- Veronica

Inga kommentarer: