2015/04/26

Jobbigt

Två dagars helvete med andningen , dubblar medicineringen men alla blommande träd och buskar ger mig ett helvete. Visst är det vackert men jag klarar inte den starka doften 
Sprang till jobbet men fick gå en bit då och då och drog i mig bricanyl som en narkoman . Under 34 minuter iaf nästan 6 km även om jag mår skit så rör sig kroppen fast hjärnan känner det som slowmotion .

Ett bra axelpass på en timme innan Bokwan sen va jag helt slut. Energin är liksom noll och det suger när det känns som man är i världens sämsta form. Känns lite dåligt inför Stockholmsbrantaste som är en månad bort men kanske det värsta är över då.

Såg att bilden på mig även fanns på Intersports Facebook
Det känns lite sådär faktiskt när ett företag använder bilden. Ok jag äger den inte men det är jag på bilden och det måste ju finnas massor av andra bilder som kan användas. Visst är det smickrande att just min bild är överallt men är det så att någon tjänar pengar på det kanske man borde få lite cred. Intersport vill man ska gå med i deras klubb och ha chansen att vinna startbevis till Tough Viking. Dvs detta måste väl ses som reklam för dem? Ska jag få finnas på någons reklam utan att jag är tillfrågad? För mig är det ok att Tough Viking använder bilden på deras sidor för bilden är deras. Att Aftonbladet använder den är ju oxå ok då det inte är reklam för ett företag men Intersport är ju ett företag som vill tjäna pengar och om bilden på mig förknippas med Tough Viking vem kommer då nyttja den nästa gång? Eftersom samma bild används hela tiden blir den hu förknippad med detta och tillslut kanske någon börjar använda den för eget syfte typ "PT Nicklas" kör pass för den som vill komma i form till loppet och kanske snor till sig bilden för att den cirkulerat massor i just reklam för Tough Viking. Vill jag finnas på den reklamen utan att bli tillfrågad? Eller någon som vill ge ut en PWO eller nått typ extra energi inför loppet så snor de bilden. Eller om nu bilden används av Tough Viking som har Reebook som sponsor vilket står på bilden vill sälja skor eller kläder inför loppet och lägger till en bild på skor på bilden och då är det något jag inte står för eftersom jag springer i Fivefingers . Detta är självklart endast spekulationer men jag undrar vad händer om något av ovan inträffar ? Har jag inga rättigheter att säga ja eller nej till vart jag vill finnas som reklam? Än så länge är det bara kul för både mig , barnen och de som känner mig och tränar med mig men något kanske man kunde få för att vara med överallt . Bilden i orginalformat, en tröja eller nått iaf

Inga kommentarer: