2016/03/30

Dags att börja planera

Har ju slutat räkna mitt matintag vilket är väldigt skönt jobbigt bara att inte ha helt koll på proteinerna men med Bcaa i flaskan så är det ingen fara. Vill ju ha mycket energi nu när pollensäsongen drar igång eftersom den gör mig så trött så då måste jag släppa lite på kontrollen ett tag och ge kroppen den energi den skriker efter

Så mat i massor gotter på helger och mer rörelse för jämnvikt. Nu vet jag ju av erfarenhet att min kropp kommer lägga på sig under denna period och då framförallt av vätska men så länge jag når mina mål är det ok med uppgång.

Ska ju springa två lopp nu på våren så jag har smygit in lite löpning, bara kortare sträckor men iaf lite och det va ok på mjuk mark. Börjar med längre promenader nu efter ett långt skadeuppehåll med min häl som inte är helt bra men det känns ok så länge min vad inte är överansträngd. Måste få in några mil i benen nu och upp tempot på mina pw. Målet är 8 min per km max gärna 7:50 om möjligt utan att va halvdöd. Ligger på 8:25-8:32 nu men man får tänka på att det är vår med och mina lungor inte är i sitt esse då. Men men med bra poddar i öronen lite asgarv då och då så ska det bli bra.


Inga kommentarer: