2008/10/02

Dags att gå till MVC igen

Ibland kan man tycka att tiden går jättefort och det har redan gått 4 veckor sedan jag var på MVC senast men det känns som man springer där hela tiden. Ibland känns det lite onödigt när man fått så många barn men man måste ju ta prover och mäta magen så det är ju bara att stå ut. Ska bli spännande att se om magen börjar hålla sig på "normal" kurvan eller om den tänker fortsätta på samma sätt som den gjort de andra graviditeterna. Översta kurvan och tvillingkurvan brukar vi ju ligga på hela tiden. Toppen på livmodern ligger en bra bit upp mot revbenen nu så växer gör den iaf. Ja ni får en kurva i em när jag varit där. Gubben ska ta hand om alla småttingarna en stund men det är nog inte så många kvar då när jag sticker iväg, Lowa skulle visst följa med mig sa hon.

Tog med alla små på teater inne i stan idag. Jättemysigt och barnen tyckte det var spännande även om myrorna i baken började krypa efter en stund på en del. Så nu är alla helt slut och vill bara sitta och glo här. Det kan var amycket med att åka tunnelbanor och gå på teater så de får softa lite ett tag nu efter lunch.

Ikväll är det yoga igen och det ska bli skönt hoppas vi kör lite ryggsträckare och inte så mycket ben. Det känns av att man gått upp över 10 kg på 25 veckor det är både psykiskt och fysiskt jobbigt. Ställde mig på vågen i morse och den visade 86,2 kg! Inte kul alls men många på gymmet säger (troligtvis bara för att vara snälla) att det mest satt sig på magen men jag känner ju att rumpa och lår fått sitt och att mina fötter och vader börjar svullna upp av all vätska. Vätskan är ju inte alls kul men det är ju alltid mycket vätska jag tar upp när jag är gravid så det kissa rman ju ut när Viggo lämnat kroppen. Det känns ju att han blivit ganska stor där inne med , han är vild och när han vänder sig om känns det tydligt. Han t.o.m försökte sig på att sparka till ett revben häromdagen men jag talade honom tll rätta och sa att mammas revben ska man vara snäll emot. Maria försökte ju sparka av dem hela tiden sedna lärde man sig att gå och trycka bort fötterna från dem hela tiden.

Nä nu skiner solen så jag kanske ska försöka få de trötta barnen att ta händerna ur brallorna och gå ut.... om en stund

Inga kommentarer: