2010/01/02

Gott nytt år på er

Så där så har vi fått ett nytt år. Vet ni att dagens datum 2010-01-02 blir lika dant om man vänder på det. Kuligt va det händer inte så ofta undrar om man får önska sig nått då ;)

Har haft fullt upp med att fixa uppe i pappas hus, eller vårt hus kanske man skulle säga nu när han är död. I måndags var jag uppe och började städa och röja men man komme ringen vart på att vara där över dagen så vi drog upp i över nyåret och röjde och städade. Tyvärr är ju min mobil paj igen så jag hade ingen kamera som tog bra bilder man får ju alltid skitmobiler som lånemobiler :( Batteriet i kameran tog naturligtvis slut på första bilden :@ Men en bild blev det på vår middag. Nicklas (lillebror) kom över och åt med oss hämtade upp honom i Norberg för han bor i Fagersta nu.

Men gissa vad vi har röjt och kastat massor av grejer. Började i pappas sovrum som vi skulle ha. Allt röjdes ut, skit kastades, det dammsugades och torkades golv (glömde takfläkten såg jag när jag låg i sängen ) Sen vardagsrummet som blev matrum och kök, gillestuga och till sist Nicklas gamla rum som blev halvdant städat eftersom det mesta står där. Helgen avslutades med att lämna över en massa grejer till Nicklas så slapp han hitta någon annan som kunde få med allt och vi hade ju släp. Så nu står vår säng som stått i källaren i typ 5 år där, våningssängen är byggd men inte helt klar för några skruvar saknade så tjejerna fick sova på golvet när vi va uppe men det gick ju bra. Kändes lyxigt att ha vår stora säng igen så nu blir det rena semesterdrömmen att åka upp och ha stor säng. Viggo har varit duktig och sovit i egen säng en hel del han med nu när man kan ha den vid fotändan. Ska se om jag kan få bilder från kameran i skitmobilen så ni får se lite hur det ser ut. Så ni får se lite av köket, sovrummet och matrummet som vardagsrummet numera är. Gillestugan glömde jag fota och sen ska det bli sängar i Nicklas gamla rum för resten av ungarna och gäste. Till sommaren blir det isolering av vinden tror jag och så bygger vi sovloft där så man kan ha vänner övernattandes utan att det är trångt. Det finns ett rum till i källaren som kan inredas till nått men jag tror det får bli förråd eller nått sånt eller kanske vi köper en bubbelpool ;) Ha ha fast den skulle ju få plats i tvättstugan som är stor nog. En rensing eller iordningställande av "verkstan" som Mimosa kallar för labbet ska göras så var sak hamnar på rätt plats för som det ser ut nu är det rena bombnedslaget. Så nedan är vår nya vistelseplats ute i de lugna skogarna men vi har faktiskt tv ;)


3 kommentarer:

Barbro sa...

Ser ju fint ut, måste vara skönt att få det lite rymligt ibland också.

Jag har också min mobil på lagning. Trots att jag har en extra försäkring på den så finns det bara som du säger, skitmobiler att låna. Den enda de hade inne åt mig var en simpel Motorola med bara de enklaste funktionerna. Kamera? - Glöm det.... Fasen, 2 års garanti och 8 fel på kameran så ska man väl åtminstone få låna nåt motsvarande det man köpt?! Jag som använder kameran jättemycket i jobbet t ex.

Anonym sa...

Vad fint ni har det! Passa er så att ni inte blir landsortsbor på riktigt!
Åsa

Unknown sa...

Barbro: Jag hoppas min mobil blir klar snart och att den håller man är sjukt beroende av dem.

Åsa: Inte en chans borta bra men hemma bäst. Ni får komma med upp en helg sedan när vi fått ordning på alla sängplatser så kan ni komma med hela gänget och ha kul. 5 minuter till sjön och lugnt område. Tror det bror runt 150 pers i byn och medelåldern är väl typ 60 :P . Men det är jättefint där och huset kommer bli tipptopp när min storebror fått bestämma klart ha ha