2010/01/17

Premiär på gymmet

Idag trotsade jag min förkylning som faktiskt börjat ge med sig. Är bara trött nu och lite snorig. Ögonen har slutat rinna och trycket i hela skallen har gått över. Fatta inte vad som drabbade mig :(

Mimosa fyllde år i fredags och med min förkylning orkade man inget större partajande, jobbigt nog att jobba när hjärnan är som en stor gröt. F¨r se om vi kommer ha ett kompiskalas senare just nu finns inte riktigt tid. Själv fylle rjag på tisdag och Viggo på fredag så de tär fullt nog med att räkna antalet kakor och gotter man petar i sig. Fy jag måste rehabbas mot detta sockeröverskott som hoppat på mig med ett djupt beroende. Skärp dig Veronica nu får det vara nog föregå med gott exempel.

Körde iaf mitt första 75 minuters pass i funktionell styrka på Granbacka idag. Det var nästan fullbokat så det var jättekul. Fick poängtera många gånger att man inte (läs killarna) skulle ha för höga vikter i början eftersom vi jobbar med balans och stabilitet och när man hittat helt rätt teknik så är det dags att börja lassa på men inte innan dess. Man ska ju ha styrka att klara alla övningar under passet korrekt inte bara bicepscurlsen typ. Men alla verkade nöjda och jag fick massor av beröm och det känns jättebra. Många tycker jag förklarar bra och visar så de förstår och det är viktigt tycker jag så att man gör korrekt. Så det blir kul om de fortsätter så de får se framstegen även med lite tyngre vikter när man hittat stabiliteten.

Har dekorerat om min farm lite (terapi) men behöver mer farmland hoppas de släpper 24X24 snart så man kan fortsätta bygga. Farmen ligger ju på Facebook om någon missar och spelar du bli gärna min granne :)

Viggo busar på för fullt här och det märks att han snart är ett år. Gissa om han har egen vilja och att han kommer och skvallrar när någon gör nått han inte gillar. Pipig liten kille det där men han är så rolig. Nu går han omkring och säger dansa och så dansar han. Ska visa en dansfilm om han inte försöker anfalla kameran när han ser att jag filmar. Nu står han i diskmaskinen som han stänger av och klättrar in i hela tiden för att sedan gå vidare till hundens skålar och blöta ner nått eller käka lite. Pappas mobil fick sig ett bad igår men verkar fungera fortfarande. Den är ju stöt och fukttålig så det räddade den väl. Men de tär hyss hela tiden han har så mycket saker för sig den lille mannen :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Veronica....
Lite jobbigt det där med godis o socker beroendet. Jag har också fastnat i det igen:( blir så besviken på mig själv och magen mår inte bra av det alls.
Kul med Viggos framsteg :) Alf och jag fick oss ett gott skratt när killen badat pappas mobil :)
Skön unge, det är jätte goa flickor ni har också. Leker så snällt med varandra. Är de alltid så eller var det speciellt när vi var hos Barbro ?
Ha de så bra, lycka till med träningen, jag ska också försöka göra bättre ifrån mig. Varför inte börja med att logga in på viktsnack igen och försöka peppa varandra att åtminstonde låta bli godiset :)I kväll ska jag försöka komma till skott iaf....
Kram på dig / Britt Inger

Unknown sa...

Japp jag ska logga in ;) Tack och lov begränsar jag sötintaget till helgerna förutom nu när alla fyller år.

Barnen leker alltid fint med varandra visserligen tjafsas det en del och Lowa pucklar på Mimosa men de har så bra tillsammans. Synd för Viggo bara som inte har något jämnårigt syskon att leka med :( För även om vi skaffar ett barn till blir det ju inte samma täthet i ålder.

Anonym sa...

Antagligen helt fel grej att säga till en stressad Veronica men ska vi inte gå och käka lite injera eller nåt för att fira din födelsedag någon gång framöver?
/Åsa

Unknown sa...

Det kan vi göra ... när tid finns veckan har allt för få dagar just nu....