2015/02/08

Dålig bloggare just nu

Känner inläggen är väldigt korta och tråkiga men jag vet inte vad jag ska skriva som är av intresse för just dig att läsa och mig att dela med mig av. Kombinationen är ju viktig å andra sidan kanske ingen läser jag kollar inte statistiken alls är ju inte så intresserad.

Helgen har ju som jag skrev gått i ätandes tecken men det såg inte så illa ut  på vågen i em trots att jag ätit massa pommes med aioli, chips, godis och popcorn denna helg. Ja mycket i mina ögon iaf

Ska ta mina mått i morgon om jag kommer ihåg.

Idag körde jag ett coreintervallpass igen men fokuserade på den sneda muskulaturen igår mer på den raka. Sedan blev det bröst i gymmet och ett ösigt pass Bokwa. Jätteskönt .

Får ofta frågan hur jag hinner med all träning och det är inte så svårt det gäller att prioritera.

Vi bråkar sällan hos oss, jag menar väldigt sällan varken vuxna eller barn. Gillar inte att lägga energi på det. Barnen har aldrig skrikigt eller bråkat emot oss utan vi försöker leva med mentaliteten att  man behandlar andra som man vill bli behandlad själv . Absolut skulle jag vilja ha massa tid med alla mina barn. Saknar dottern som är hos sin pappa nästa jämnt men jag tror hon liksom jag inte har det behovet av att vara med varandra jämnt men jag hoppas hon vet hur mycket jag älskar henne och att jag alltid finns när hon behöver . Jag är typ världens sämsta på att höra av mig till alla människor så det är inget någon ska ta personligt min hjärna fungerar liksom så. Pratar inte gärna i telefon vilket gör att jag inte heller kontaktar någon annat ön via sms typ. Nu blev det lite off topic men jag skulle mer än gärna göra mer saker med barnen men jag har problem med folksamlingar jag fixar det inte . Jag gillar inte att inte ha total kontroll så då går mycket bort av det. Men det betyder ju inte att vi inte ÄR tillsammans jag vill bara vara hemma mellan mina trygga väggar eller där jag känner mig trygg som på mina arbetsplatser . Så bjud inte ut mig det är inget roligt och jag skulle säkert tacka nej iaf
Vi tjatar sällan på varandra såpass att det skapar konflikter vet ni hur mycket tid man sparar  på det ? Enormt mycket och att inte ha bråkande barn eller övrig familj är extremt skönt. Och det andra tycker är viktigt som att springa runt i butiker, gå ut med vänner, styla om sitt hem var 5e minut är liksom inte min grej jag tar den tiden att jobba med min kropp, ligga i sängen och se på film med sonen eller fixa med djuren istället. På mina trygga platser där allt är som det ska och på siba bestämda platser med bestämda regler. Vilken del av alfabetet jag har vet jag inte men säkert någon kombination för visst kan det vara jobbigt ibland men som sagt jag kan hantera det. Off topic igen

Ja så har jag världens bästa man som vet hur viktig träningen är för mig och mitt välbefinnande (alfabetet igen) det håller min hjärna lugn, jag slipper vara arg och jag har mål att nå. Mina mål är extremt viktiga och utan mål hela tiden fungerar jag inte och det är det som gör mig kreativ i alla mina jobb . 100 % gäller kan inte sitta stilla och bara glo och tro allt blir bättre för det blir det inte om jag själv inte skapar en bättre framtid för mig och de runt mig. Ja nu ligger inte världsfreden på mig men varje liten grej ger ringar på vattnet och att behandla någon illa tar energi i efterbearbetningen och det tar tid och den tiden kan man träna istället

Så det finns massa tid till träning om man bara väljer sina strider och sätter upp sina mål och inte skapar ursäkter att inte hinna. En glad mamma ger glada barnoch  framförallt en glad make. Har haft tillräckligt med sorg i mitt liv som ni vet som följt mig jag lägger inte energi på det. 

Nä nu får det va bra för idag för Lowa har kris för hon inte hittar några byxor








  

Inga kommentarer: