2009/10/16

Tjoho fredag

Veckorna går så snabbt att det inte är klokt. Skönt är väl det för då kanske vintern passerar snabbt förbi utan att vi märker av det.

Viggo är supergnällig på nätterna nu. Tror det kommer tänder för han bajsar hela tiden och det luktar skunk. I natt fick han för sig att han skulle vara vaken så vi la oss i hans rum s jag slapp ligga och hålla i honom för att han inte skulle krypa över kanten. Han försökte visserligen rymma därifrån med med den tunna grinden hindrade honom och efter någon timme hade han somnat igen. Är skittrött m.a.o. efter den här veckan. Ska ju på kurs i funktionell styrka hela helgen så jag behöver ju vara både pigg och i form rent styrkemässigt. Förra helgens spinningkurs blev ju inställd men jag har inte hört nått om att den här skulle bli det. Ställer in kvällens träningspass så krafter finns kvar i morgon och så tar vi lite fredagsmys istället.

Går sakta men säkert ner i vikt och är snart i mål, 3 kg kvar typ och det känns skönt. Sedan ska allt bara omvandlas till muskelmassa men det är svårt att bli av med magen efter alla barnen. Man jag kämpar på, mina armar och axlar är grymma lite mindre fett där bara så shit vad snygga de är. Ja om man gillar muskler vill säga. Håller redan på att planera vårens träningschema. Tror jag kommer fortsätta med gympa och aerobics men plocka in något spinningpass igen. Mitt knä blir bättre och bättre av den här träningen och det va lite stiltje under spinningtiden. Kanske skulle gå någon annan instruktörskurs än just spinning oxå, är lite sugen på styrka i grupp utöver den core och strax funk. styrka jag har. Det är ju sånna pass jag vill köra som man kan ta med sig ut och köra vart som helst. Ska kolla igenom kursschemat och se vad de har för styrkeklasser. Ska ev köra core/funk. styrke pass på måndagar för ett gäng och hoppas på att få köra pass på gymmet till våren om de behöver instruktörer.

Tjejerna fick varsin ridhjälm igår nu ska de rida säger de så på onsdag ska vi åka ut och rida. Ska försöka åka ut en gång i veckan så de får rida. Känns visserligen som man tränger sig på men jag har föreslagit betalning till kusin Camilla men det vill hon ju inte ha så vi får väl komma och valla kusarna istället

Inga kommentarer: