2010/11/01

Lite uppdatering

Uselt program Blogg Press i iphone som bara skickar när det vill så jag får uppdatera lite här

Viggo har haft en helt bitfri vecka! Inte för att jag var orolig att han skulle bita för det är ju inget som händer varje dag och jag har både sett till att han inte fått chansen och att ingen har fått chansen att vara på honom så att han manats till att bita. Varje dag har jag mantrat för honom att man inte får bita och det har gjort att mina småttingar i gruppen börjat bita sig själva i fingrarna och så piper de och säger att Viggo bitit fast Viggo kan ha suttit bredvid mig och inte ens varit i närheten. Sedan säger de "Fy Viggo" och hytter med fingret. Stackarn som får skulden för nått han inte gjort men jag tror att det kommer gå över med tiden så jag gör ingen grej av det jag vet ju om det är sant eller inte eftersom Viggo är med mig hela tiden och jag släpper inte honom ensam med någon både för att han inte ska kunna bitas och för att ingen ska kunna skylla falskt på honom. Men de små förstår ju inte bättre så vill de bita sig i fingrarna får de väl göra det ett tag och så får vi se vart det leder till i slutändan.

Har målat om i vardagsrummet. Hade velat ha en annan nyans av grönt men gubben orkade inte stå i bilkö utan gick in på Bauhaus istället för Flügger så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig det blev mörk oliv (det säger mamma att jag ska kalla den istället för militärgrönt) och till slut hittade jag en bra bård som gjorde att det blev skitbra. Synd att jag inte är världens bästa på att måla men det duger några år tills jag får för mig att måla om igen.

Inga kommentarer: