2010/11/19

Vill bli smidigare i kroppen

Har bokat mig till instruktörskurs i Latin move/Zumba och ser grymt fram emot att lära mig grunderna i denna fantastiska träningsform. Mitt problem är bara att jag inte är så graciös, sexig och smidig som man förväntas vara i den här typen av träning. Nu har jag ju inte tänkt att hålla klasser i det på länge men vikariera vill man ju gärna när stegen sitter och just när man ser lite snygg och smidig ut. Jag har ju en ganska stor och klumpig kropp, mycket muskler som jag älskar på bekostnad av att jag är som ett kylskåp. Jobbigt läge när man tycker afro och latino är så grymt kul så kan man inte leva ut det för att man inte vågar släppa loss. Det är ju inte varje dag man svänger sina lurviga på ett dansgolv och jag får erkänna att så många gånger i mitt liv har det inte blivit heller. Har liksom inga dansande vänner och maken tar inte ett danssteg så det blir ju inte naturligt att röra sig till musik på det sättet fast jag skulle vilka det otroligt mycket. Ska bli ändring på det nu ska träna ordentligt minst en gång i veckan på ett eget pass och när jag törs hålla det utan att skämmas över min kropp ska jag
plåga Fia och Malin tills de kräks

Vi köpte en till råtta idag som terapi till den galna vampyrråttan som bara bits hela tiden när hon
är i buren. Hoppas det hjälper


- Veronica

Inga kommentarer: