2015/07/24

Nu blir det roligt igen

Köpt en ny aktivitetsklocka eller en smartwatch. Blev ingen Apple tyckte de va för dyra utan en Pebble Time

Att inte logga vad jag äter känns väldigt skönt men jag vill ha koll på hur jag rör mig och min förbränning . Använder appen Endomondo 
Den fungerar bra med mitt pulsband och bra info får man. Men jag vill ju ha en funktion som räknar det vardagliga och ska testa två olika innan jag bestämmer mig. Det är Letsmuv 
Och Misfit
Gillar utseendet på båda och båda har ett poängsystem typ det gillar jag så man har något att jaga. Tycker dock Letsmuv ger lite väl många steg för ingenting och extrem kaloriförbrukning men kanske är det så att de räknar in den metaboliska förbrukningen med för Misfit ger även den många . Får testköra en vecka var och utvärdera . Fick ju bandet igår så jag har bara hunnit börja så på måndag blir testvecka för Misfit. 

Finns en massa appar till klockan och att valet föll på den och inte den dyrare Apple är att den är vattentät till 30 meter så man kan simma och bada med den. Inte för att jag gör det ofta men jag behöver inte oroa mig att den ger upp och jag kan ha den på loppen.

Hoppas kunna springa Tough Viking och Tjurruset som planerat men foten är inte kompis med mig så jag räknar inte med kanontid iaf. 

Blir träna på cykel och crosstrainer .

Inga kommentarer: