2015/07/27

Nu börjar testveckan med Misfit

Jag är faktiskt redan fast för den här appen efter att ha "fuskat " lite med den några dagar . Den känns lättöverskådlig och inga problem att ställa in mål på. Lite långsam i syncen mellan klocka och app i telefon men det kan va min telefon som är seg.

Hur man kan registrera poäng eller steg vid cykling med denna vet jag inte . Nikefuelband kunde man sätta i strumpan eller byxficka och få fuel men det går nog inte med denna. Så jag får labba med ett poängmål som utesluter cykel och spinning . Satte 1500 poäng som mål till att börja med och idag har varit en aktiv dag så det kom jag upp i men inte helt utan arbete.
Gillar sovfunktionen där det registreras hur man sover. Den här klockan är inte obekväm att sova med som Fuelbandet va det fick jag panik av att ha när jag sov men det här armbandet är mjukt.
Läste man behövde minst 2 timmar djupsömn per dygn så det kom jag upp i natten som va. Vissa nätter känns det ju som om man inte sover alls så det ska bli spännande att följa.

Appen ska kunna syncas till Hälsa som är inbyggd i iPhone men jag har inte lyckats med det. Nu loggar jag ju inte kosten men det är bra att ha ett hum av hur mycket man bränner så man vet ungefär hur mycket man kan äta. Men det kommer.

Använder ju Endomondo för träningen så där har man koll på ungefärlig förbrukning .

Nöjd med testdag 1 fullt ut med appen och den känns som någon jag vill fortsätta med. Nöjd med klockan som helhet med

Inga kommentarer: