2017/07/18

Aj aj min fot

Aj aj på halva vägen av vår 17 km runda trampar jag snett med foten så det bultar rejält i den 😭 Tänker att om jag bara går på så kommer adrenalinet att ta bort värken och det kommer gå över och visst gjorde det det. Ja tills jag kom hem , tog av mig skon och satte mig ner en stund förståss men när jag reser mig upp vill foten inte alls bli stå på. Blir några timmar i sängläge så den får vila innan det är dags att cykla till gymmet för styrketräning och ett HIIT pass (GetFit)

Eftersom det varit en veckas vila tar jag det lugnt och kommer igång igen, har kört mest överkropp sen jag kom hem bl.a. för att jag vill få full koll på vad jag får göra men det betyder att axlar och skuldror är lite trötta när jag går på dagens rygg och bröstpass. Vissa set blir lättare än vanligt och även färre set på vissa övningar för mot mitten av passet va jag så hungrig att jag inte kunde koncentrera mig 

Började med rodden som vanligt och det va helt ok 

Även latsdraget kändes bra även om jag drog ner på antal ser eftersom jag kört en del lats denna vecka redan

Flies kändes bra och jag körde faktiskt tyngre totalt än senast 

Detta gjorde att jag minskade vikten ett hack på pressarna 

Lite mer lats men sittandes på golvet . Körde med rakt handtag brukar variera med rep

Lite högreps , hade tänkt köra 30 reps men jag va så hungrig så det knorrade i hela mig 

Även här blev det färre reps men körde några fler set istället 

Avslutade denna dryga timmen med att rehabba mina onda knän (som troligtvis hänger ihop med höftproblemen) sparkar upp med båda men håller emot med bara ett ben. Det ska va så tungt så man inte orkar speciellt många reps


En proteinbar och en stunds vila så va det dags för ett rejält svettigt GetFit pass. Vad man lägger av sig snabbt men det gick bra iaf enligt plan . Va orolig att jag inte skulle kunna hoppa rep med min onda fot men det gick bra. Det är värre att gå men det hoppas jag lägger sig tills i morgon men annars gör jag som vanligt och biter ihop 


Inga kommentarer: