2017/07/03

Legday 

Efter lördagens axlar och rumpapass så är rumpan ganska trött när jag idag ska köra ben.

Fick hem min nya skinande 40 kg bula idag den kommer bli välanvänd 


Killen som levererade den sa att paketet va väldigt tungt men jag lyfte ner det från lastbilen och sa käckt att det är ju bara en grej i den 😝

Iaf jag värmde upp som vanligt med benen sida till sida samt benböj med gummiband . Tog det lite tyngre gröna bandet på benböjen och rumpan sved redan då hur ska det här gå

Laddade stången och körde på som vanligt med 106 kg men körde bara 10 på första för att jag glömde att jag skulle göra 12 så det fick bli 14 på andra setet 

Dags att ta sig an 40 kg bulan och att få sving på den är inte det lättaste så jag räknar inte den första svingen varje set om jag inte enligt mig kommit tillräckligt högt

Se filmen

Det kommer bli en svingande sommar

På med occlusonsbanden och remmar runt händerna så jag inte skulle tapp bulan på tårna av den forsande svetten

Lite bolluppkast och de kändes ganska lätta idag faktiskt men det beror nog på att man haft så tungt innan

Tog det tjocka gröna bandet på knäna igen så det fick svida lite mer än med det lila

Nu gråter gluteus vill jag lova men låter den få köra slut på det sista iaf tror den det

Tar min rullande hantel och kör lite mage

Och så en av mina nya favoriter Musslan

Se filmen


Blev 1,5 timme sen va det dags att gå till naprapaten. Armbågen är mycket bättre och jag fick även behandling för den andra som knakade rejält häromveckan 

I morgon har Sommarschemat satt igång så bara GetFit ska bli skönt med lite färre pass 


Inga kommentarer: