2009/03/24

Han klarade 2 månaders besiktningen

Åkte iväg till BVC i förmiddags en snabbis för läkarbesök. Gubben fick fortsätta pyssla med småttingarna eftersom det blåser stormvindar ute och är minusgrader. Inte kul att vara ute och leka när ungarna blåser bort och det är skitkallt.

Viggen växer så det knakar 5470 g tung och 57,8 lång och gjorde allt som han skulle. Läkaren bråkade inte på oss för att vi tagit beslutet att inte vaccinera våra barn så det var skönt. Vi pratade lite om våra ståndpunkter och jag frågade lite om de olika sjukdomsstammarna världen över som jag funderat över. Jag menar är mässlingen lika här som i Afrika? Inget helt säkert svar men han trodde det var lika vaccin som användes världen över. Sen pratade vi om innehållet i vaccinerna som han inte va helt uppdaterad om innehållet men förstod hur jag tänkte och att det var bra att jag höll mig uppdaterad i debatten. Så nu slipper jag någon som tjatar på mig om att man MÅSTE vaccinera och skulle jag ändra mig så småningom så är det ju aldrig försent att börja med vaccineringen. Många vaccin bör man ju vänta med iaf har de kommit fram till i flera andra länder men Sverige som alltid är motsträvliga har inte riktigt hängt med men så länge som 95 % av vår befolkning vaccinera så behöver inte jag göra det.

De ska byta fönster på våra balkonger, återigen ett snikarbete från vår hyresvärd som bara gör det yttre. Men det betyder att vi måste flytta allt som är i vägen både på utsidan och insidan. De trode de ev skulle komma i morgon men man vet ju inte vi har int efått någon lapp ännu så vi får möblera om lite tillfälligt för vi kan ju inte hålla på att flytta om varje dag och jag kan inte flytta vår stora tunga byrå ensam. Men det betyder flytt av akvarium med så det är lite pyssel. Alla dagbarnen tycker det är jättespännande när vi brukar göra rent hos fiskarna och hjälper säkert gärna till med flytten oxå. Tycker de tär bra att de vet hur man tar hand om djur och hur man fixar till etc. Att vi sedan har jordens otur vad gäller fiskarna i väggakvariet det är ju en annan sak men jag tror inte vi ska fylla på det med mer fiskar det räcker med kampfisken Orvar (vilken i ordningen han är vet jag inte) , grodan och sugfisken. De lever och har det bra där. Fulllt upp med att komma ihåg att mata grodan har man ju iaf. Så det blir liten flytt av det andra akvariet temporärt eller permanent beror ju på om ungarna kan låta bli att välta det när de kutar runt. Så kanske att fi fixar det före mellis som ida gär risgrynsgröt som alla barnen ville ha. Egentilgen vill de ha risifrutti men det vägrar jag köpa värre tillsatsbomb finns ju knappt.

Inga kommentarer: