2011/08/22

Härlig måndag

Fast att dagen började med regn så va det en väldigt bra måndag . Måndagar är ju annars så oförutsägbara man vet ju inte vad dagen för med sig med en massa barn som kan ha haft en jobbig helg men alla va på topphumör så det gjorde inget att vädret sög.

Är så glad att terminen med gymmen så min kropp får slita nästan varje dag det gör min kropp glad. Känns som omläggningen i mitt styrketränings program faktiskt ger resultat kanske inbillar jag mig men mina muskler är ganska grymma när jag är varm och svettig


Körde spinningen idag det är så kul när man får ihop ett pass som folk säger att det gillar. Jag gillar ju intervaller i olika ställningar och tempon för jag gillar helt enkelt inte jumps hellre tempostå men smaken är ju olika . Blir lite under bordet ibland när jag kommer dit och en speciell deltagare är där. Då vet jag att jag inte kan bjuda på mig själv och det tryck de vet att jag ger för att den här personen inte gillar det. Helst ska det väl va tyst och ingen hög musik etc . Ibland undrar man ju varför man väljer att gå på mina pass om man inte gillar mitt sätt att dra igång folk att orka ge järnet? Kommer ihåg Perita hon va helt underbart galen en förebild för oss andra galningar. Jag är inte som alla andra jag kör stenhårt har visionen att tränar man är man där för att ge järnet och få resultat. Man måste utmana sig så man inte står och stampar då är det ju bortkastade pengar. Så jag kommer göra som jag alltid gjort vara lite galen och försöka få folk att våga utmana sig.

Testade mina nya fivefingers på zumban idag fungerade perfekt!


Testade dem på det andra gymmet igår men på det golvet va det snorhalt!! De måste göra nått åt golvet där innan någon skadar sig de vet ju om problemet. Fast jag går ju bara dit och gör mitt jobb känner inget annat ansvar eller vill lägga någon tid på att bry mig heller. Är ju en Granis och där har jag tusen idéer om hur jag skulle vilja göra om jag själv drev stället. Lite rädd bara att jag har för mycket idéer och att de tycker jag tar för stor plats och det kan jag förstå jag tar plats och gör mig hörd när jag tror på det jag gör och jag vet jag gör det bra. Är ju perfektionist så inget annat duger åt mig. Som jag brukar säga jag har nog ADHD om någon skulle kolla min hjärna. Finns bara ett läge liksom och det är ON något OFF existerar inte.

Mitt zumbapass är iaf klart och jag är nog nöjd nu blir mycket fitness det gillar jag. Har snott lite koreografier men det är ju tillåtet men har ändrat delar i dem så det passar mig . Hoppas det går hem men folk jublar när de fick veta att jag fick passet i höst med man vet ju aldrig vad som händer.

Igår när jag va på gymmet och tränade in mitt pass kom en mamma med sin dotter som är lite överviktig. Under sommaren har de legat i och dottern är jättefin! Inte klar ännu men på bra väg de säger att de älskar mina pass och att jag fått dem att älska att träna. Det är bra betyg som jag kan leva på länge.

I helgen ska vi på sport och fitness mässa och gubben jag lovat att gå med mig på zumban. Ska bli jättekul att han får se vad jag älskar och är beroende av. Svårt för en del att förstå men jag är frälst det är så fantastiskt kul och gör mig glad. Hoppas han kan tycka att det är lite kul så kanske vi kan gå på Zumba in the club tillsammans.

Nä dags för lite spikmatta

Sov gott

- Veronica

Inga kommentarer: