2011/08/04

Ligger och peppar mig

Vill egentligen sova men har sovit lite dåligt i natt och anledningen är ganska löjlig.

Har lagt en order för en vecka sen hos en leverantör som jag inte fått ännu. Har mailat fler ggr för att höra om den är på väg men inte fått svar för mina kunder väntar på leverans. Det är semestertider men är man nerstängd en period så får man se till att ha ett returmail som talar om det. Så nu ligger jag och peppar mig själv att jag ska ringa dem.

Jaha tänker väl du det är väl bara att ringa. Bara och bara det är ju inte så bara när man har telefonfobi. Tänk efter om du känner mig irl hur många ggr jag har ringt dig på telefon. Ringer inte ens min mamma om jag inte måste. Det är inget personligt mot någon men det är ett ytterst fåtal typ min man och barn som jag ringer. Alla andra krävs en enorm förberedelse innan jag klarar att ringa. Ja ibland flera dagar faktiskt och då snackar vi sömnlöshet under den perioden.

Några av rädslorna med att ringa någon man känner är

1 personen man ringer har glömt bort vem man är så man måste förklara. Asjobbigt

2 man ringer olägligt eller får känslan av att man är i vägen om man ringer för att personen har viktigare människor i sin umgängeskrets och jag är i vägen

3 man vet inte vad man ska säga utan att verka korkad

Löjliga grejer va? Inte för mig. Från vår hemtelefon rings kanske 1-5 samtal i månaden . Kanske inte nått konstigt i dagens mobila samhälle men det är sällan jag som ringt dem. På min mobil är det bara till närmaste familjen typ gubben och barnen . Är ju till och med rädd att mamma inte ska känna igen min röst när jag ringer .....

Så nu peppar jag mig för att ringa en leverantör och det är ju faktiskt jag som ser till att de överlever som åf av deras produkter men känner iaf hur jobbigt det är

Så om någon av mina vänner läser det här så är ingen bortglömd. Har tänkt ringa så många ggr men det är så svårt det kan ibland vara lila jobbigt att svara i telefon och ni ska inte tro jag svarar vid dolt nr om jag inte tror det ska vara hemifrån .

Tacka vet jag mail och sms!



- Veronica

Inga kommentarer: