2011/08/04

Idag va det för varmt för att va ute

Vet inte om det är av lathet jag tyckte det va för varmt ute eller om jag faktiskt bara hade lust att va inne idag . Hundarna ville inte va i solen utan la sig som döda sillar på gräset när vi kom ut varje gång så det fick bli en längre lekstund på kvällen när det va svalare. Ska ut med dem igen sen.

Höll på att sätta ihop ett spinningpass idag men jag behövdes inte till det för det skulle bli för mycket av mig under upptrappningen isf så nu kan jag koncentrera mig på höstens musik istället. Älskar mitt discopump pass jag haft under våren men även nu under sommaren så det ska jag spara och plocka fram lite då och då annars brukar jag sällan återanvända samma pass om jag inte är supernöjd med det. Mitt 45 spinning jag kör nu är ett sånt där spara pass tidlös bra musik där man kan byta bort någon låt om man ledsnar på dem. Måste säga att hör jag Microfonkåt en gång till i mitt liv kommer jag spy tror jag så söndertjatad under våren att jag vill spy. Men det finns så mycket bra musik från 70-90 talet man vill använda och jag får ofta höra hur bra de tycker att det är med den mixen av nytt och gammalt jag kör det är kul för vem älskar inte Tina, Dolly, Cher och för att inte snacka om Kikki man måste ha någon av de underbara kvinnorna



Kul att få hålla torsdagspassen upptrappningen ut iaf plus mitt onsdagspass. Räknar ju med att sätta igång med mina pass på andra stället nästa vecka med sen får vi se vad det blir för pass där i höst om det kommit några nya instruktörer eller inte. Hon som är mammaledig skulle vara det ett tag till så jag har ju mitt på det torra även om jag gärna skulle minska lite där det är sånt stress med resvägen dit. Samtidigt svider det inte att få extrapengarna det ger är bra betalt där och motionärerna är supertrevliga. Är inte förtjust i stället riktigt men jag gör ju bara det jag ska men inte mer är ju bara på jobb när jag är där inte som på Granbacka där det är en njutning att gå in för både själ och kropp.

Mina små damer här hemma har hållit på att städa sitt rum hela veckan behöver jag säga att det inte går så bra? Lowa fyller ju 6 år i morgon så lite fint kan det väl bli. Har slutat köpa presenter till barnen de får upplevelser istället att göra med familjen . Mimosa fick Kolmården och Lowa vill gå och se Bilar i 3D . De får så mycket skräp iaf att vi gör så här istället. Fast jag har köpt en klocka till henne som Mimosa ska ge för det behöver man när man ska börja skolan.

Nu ska maken massera mina knutar skulderbladen

- Veronica

Inga kommentarer: