2008/12/21

Fortfarande inte helt pigg

Trotsade magsjukorna efter Lowas kräkande i fredags kväll och gav oss igår iväg på Bondensmarknad på Söder. Tyvärr va det skitväder och trångt så det blev ett besök in på Laban och Labolina istället. Skulle kunna köpa ihjäl mig där inne om jag hade råd de har så fina kläder och vem älskar inte Tummen och Laban? Får skicka dit svärmor. Insåg att vi har inga underlakan till Viggo och bara ett bäddsätt tror jag men det ska finnas några lakan i skåpet hemma så det är väl bara att leta. Men å ena sidan kan man ju faktiskt vika vanliga lakan som redan är mjuka och sköna.

Sen blev det IKEA i Kungens Kurva en snabbis för att köpa klädlådor till Viggo, han måste ju ha kläderna i nått så det blev två lådor att sätta i tjejernas klädhylla där det finns 4 lediga platser för lådor. Hade först tänkt fixa nått bra i badrummet där vi har hyllorna men tror det blir för dyrt att hålla på att fixa in trådbackar i rätt stl med skenor till de hyllorna så det får bli den här lösningen. I vårt väggskötbord som fortfarande inte är byggt (de tär typ 1000 delar som ska sättas ihop) kan man förvara några uppsättningar bodys och byxor i facken så man har nära till hands men resten kan ju hämtas i lådorna inga problem. Man får inte vara så bekväm av sig.

Ett besök att köpa julmaten på Grossen blev det oxå och sen va jag helt slut. Krafterna har inte kommit tillbaka ännu även om jag slapp kräkningarna så är min kropp helt slut av illamåendet, se hårda sammandragningarna som följd och onda leder. Känns faktiskt inte alls som jag har lust att träna idag men en promenad ska det nog bli. Borde inte låta mig förfalla men Viggo ligger så djupt ner nu att det känns som han stoppar ut handen ur livmodertappen ibland. Och som sagt jag har mycket starka sammandragningar nu så lida i onödan är dumt när man kan hoppas det kommer igång på riktigt istället snart. Är så less på att vara gravid nu, i går natt satt jag bara och grät för det var så trångt i sängen. Lowa tryckte in mig i väggen med knäna in i min mage och med de jobbiga sammandragningarna som faktiskt kräver en viss koncentration på andningen gav mig panik. Kunde inte röra mig och gubben som typ har halva sängen för sig själv medans jag trängs med två barn på min lilla sida fick totalpanik och bara skickade upp gubben och han fick släpa in ungarna. Sedan låg jag där och grät och han la sig på golvet på fatboyen tills ungarna inte längre var i vår säng och sen fick han komma tillbaka. Kände mig lite liten då och nu vill jag gosa bebis på utsidan.

Ska tvätta babykläder i morgon så är det gjort. Allt är ju begagnat och nytvättat från de jag köpt av men man vill ju gärna att det ska vara nyrent liksom. Sen måste jag kolla om jag verkligen har allt är lite fundersam om jag har någon mössa i rätt storlek men det ska det väl finnas bland alla grejer. Har kollat att vi har isofixfästen i bilen så Viggos stol kan sättas in med det istället för bälten eller så kan man om man vill ha både och om man är osäker på den nya tekniken ;)

Idag ska jag iaf vika den tvätt gubben tvättade i tisdags (!) har inte gått snabbt här med nått när man jobbat och varit dålig men idag ska det fixas. Jag ska städa storbarnens rum oxå för det är en katastrof och på julafton kan det vara trevligt att ha dörren öppen även om de inte är hemma. Dessutom ska Emma visa upp Jesper nästa helg vilket ska bli jättespännande. Hade en sms konversation med henne häromdagen och hon är lite orolig över att det ska bli pinsamt. Men vi ska verkligen inte dra upp några gamla pinsamma historier från när hon var liten eller dra upp nått annat märkligt. Tycker man ska välkomna in de som barnen tycker om oavsett det inte kommer håla livet ut och att ev dra upp gamla pojk/flickvänner det gör man ju bara inte det är TABU. Finns det nått värre än när Peters lilla del av släktingar eller vad f*n det nu är börjar jämföra mig med hans ex gissa om jag morrar ifrån då. Nu träffas vi ju inte så ofta men med tanke på att jag och Peter varit tillsammans i 11 år är det ju lite märkligt att man fortfarande är så jävla rutten i huvudet att man fortsätter dra likheter eller dra upp hans ex :@ Men jag morrar ifrån och säger att de ska inte blanda ihop mig med den där bit****. Ok men det kommer vara städat i deras rum när hon kommer hem på fredag så hon med gott samvete kan ta hem Jesper för att städa själva verkar de 3
boende i detta rum inte riktigt klara av själva. De städar typ så mattan är ren men inte i resten av rummet. Kläder som borde tvättas ligger bakom sängarna, dammet ligger i drivor både på golvet och på hyllor. Nu är jag ju inte pedant överhuvudtaget men lite mys vill man ju ha. De har ju ett urmysigt rum jag fixade för ett år sedan och skötte de om det skulle de ju ha det super hela tiden en riktig tonårshåla. Ska bli kul att få hem Jesper iaf och se vad det är för en kille hon hittat, hoppas det inte är en killbimbo bara utan en normal sak fast de tär ju Emma som sak ha honom och inte vi så de tär hon som ska vara nöjd.

Ska göra chokladkola idag med :) På julen finns det inga GI dagar man behöver inte äta supernyttigt det enda jag är noga med är ju det ekologisk/rättvisemärkt/KRAV och att man gör det mesta själv. Ok kycklingprinskorvarna är inte hemmagjorda men att det inte finns en massa E-ämnnen i allt. Men att det är socker, godis, kakor, bullar etc det hör till man får bränna efter nyår helt enkelt.

Nu ska jag vika tvätten annars blir det nog inte av idag heller. Sen in i klädkammaren och rensa babykläder till tvättstugan, plocka fram de overaller som ska till Marie, besluta om jag ska träna och ja fan så mycket man ska hinna med. Gubben jobbar till 12 så han får hjälpa till sen. Ungarna är i badet som vanligt.

Jo en sak till vet ni vad jag hatar? När gubben sätter sina jävla gå upp larm på snooze så det ringer typ 11 ggr mellan 4-5 så man själv är den som blir vaken och inte han och jag har ju så svårt att somna om. Läste ju att man blir ointerligent om man snoozar mer än en gång och då måste han ju vara helt urblåst med tanke på att han gör det massor av gånger. Igår på IKEA köpte vi en riktig väckarklocka en sån där som tickar och som dinga jättehögt. Står på köksbordet så han måste gå upp och stänga av den men han kryper ju ner igen och snoozar mobilen 11 gr iaf . Och jag blir vaken och hungrig

4 kommentarer:

Barbro sa...

Ja nog har man att göra så här dagarna före jul! Vi åker till Farsta över själva helgen men det ska ju ändå köpas klappar, fixas gran, handlas mat att ta med både dit och till vår julfest i lokalen imorgon, tvätt och packning och gå igenom att bilen är som den ska och tusen andra saker. Plus att Lisa ska bort och dansa flera timmar idag igen, ingen vits att åka hem 2,5 mil emellan...

Spännande med killen! Ser fram mot den dag jag också får träffa nån respektive pojk-/flickvän...

Unknown sa...

Ska bli jättespännande att träffa killen han kanske tycker vi är helt galna och sticker hem :P

Kom gärna förbi om ni får tråkigt i Farsta ;)

Barbro sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Barbro sa...

Jag VET att det blir för mycket syster ganska snabbt :D får väl se hur det ser ut.
Åker ner tisdag fm för vi måste hinna till dansbutiken innan den stänger och jag kör INTE bil i mörkret... hade tänkt åka hem to eller fre men då hinner vi nog inte med allt... Kusinerna ville ta med ungarna på Laserdome nån dag också och vi vill gärna hinna med IKEA på hemvägen...

Ingen brådska hem egentligen men som sagt, jag brukar bli lite "allergisk" mot syskonkärleken efter ett par dar...