2008/12/14

Nu börjar det gå utför med Veronicas kropp

Så seg släpade jag mig visserligen med bil till gymmet. Ett 20 min styrkepass fick räcka innan det var dags för 45 min core på boll. Kroppen börjar helt klart säga ifrån att den inte har de magmuskler som krävs för akrobatövningarna och att jag måste inse att de tär en månad kvar innan jag ska föda barn och att jag inte ska vara i någon kroppslig toppform. Fick visserligen nya krafter till 30 min intensiv spinning men är som en död sill när jag kommer hem. Blir nästan arg på mig själv som inte riktigt kan dra ner på träningen så pass som en "normal" människa kanske skulle kunna göra.

Vet när jag väntade Maria för 15 år sen och levervärderna gick upp då fick jag ju knappt röra på mig, 6 veckor inlagd på sjukhus och ingen motion alls men graviditeterna efter har ingen sagt nått om att man ska ta det lugnare eller inte röra sig alls. Och nu är det definitivt ingen som sagt nått och när man inte blir förbjuden nått av rent medicinska syften så blir det ju inte att man drar ner mer än nödvändigt själv. Nu blir det ju visserligen lite mindre pass eftersom det vissa kvällar är akupunktur och annat. Nu på onsdag är det dessutom både akupunktur och en mysig middag ute med Åsa :) Tror vi ska äta afrikanskt igen det var skitgott, en pannkaka med olika röror på och jag är så sugen på den starka bönröran vi fick sist vi åt. Injera eller nått sånt kallas det för, ser mycket fram emot det.

Lowa är fortfarande en seg deg, lyckas inte lura i henne alvedon mer hon känner smaken på välling och vatten direkt. Varför finns inte smälttabletterna i helt naturell smak så man kan blanda i just välling? Mina ungar är inga saftdrickare av rang så de tär svårt att lura i dem typ jordgubbssaft med alvedonen i. Men hon verkar inte ha ont i öronen längre utan är mest seg och varm så det blir en lugn dag i morgon med lek här ute på gården för de andra om hon inte är bättre. Bara jag får sova i natt och slipper springa tillbaka med henne hela tiden.

Gubben fakturerar hemma hos svärmor och sen ska han få komma hem och massera min trötta rygg. Jag har fakturerat lite idag men ska göra resten av fakturorna för 3 månader framåt i morgon för alla dagbarnen eftersom datorn är på väg att krascha. Måste hitta en bra datameck som gör ett ordentligt jobb den förra rensade ju bara lite och trots att jag dragit i RAM minne så den nästan spricker så är det ingen skillnad. Troligtvis hårddisken eller grafikkortet som är kajko och jag hoppas isf på det senare men som datorn får arbeta är det troligtvis hårddisken. Då är det kanske bara att köpa ny hårddisk och då försvinner ju mycket. Tur man sparar allt viktigt på separat hårddisk så man har allt sån säkert. HATAR DATORER!!

Dessutom är det nått krux så min mail på mobilen vill inte gå med på att koppla upp sig mot min mailserver vilket gör att jag inte längre kan blogga med mobilen :@

Inga kommentarer: