2008/12/19

Helvetisk kväll

Igår trodde jag nästan att Viggo tänkte komma till världen. Förutom att jag mådde illa och hade ont i hela kroppen hade jag konstanta sammandragningar i flera timmar. Många besök i dusch och bad för att dämpa det hela. Tur att man vet skillnaden på sammandragningar och värkar så man inte blir för nojjig. Fast från och med i morgon räknas han ju som fullgången och då får han komma när han vill men jag vill gärna hinna gå på risksamtalet först så vi vet om vi får föda hemma eller inte.

Mår inte riktigt lika illa längre men kroppen är öm som attans. Varenda steg gör ont i knäna. Har kanske haft tur som inte börjat kräkas men man vågar inte hurra ännu det kanske vänder innan man hinner med att blinka.

Ska ta det väldigt lugnt idag med, ungarna sov faktiskt till kl 7 idag men Lowa tjatade om att bada redan då. Halv åtta gav jag med mig och gjorde badvatten åt henne. Har ju inte sovit så bra med sammandragningar och i övrigt ont i kroppen. Har skickat upp gubben många gånger för att bära in ungarna i sina sängar. Att ha en svavfötters är väl ok men när man har en 140 cm bred säng så är det lite trångt när en ska ligga mellan oxå framför allt när man har en stor mage som man inte kan flytta på hur som helst och hur snabbt som helst. Lowa som inte ligger speciellt stilla sparkar ofta eller dänger huvudet rakt in i magen på mig och det känns som tusen nålar vilket inte alls är så skönt. Hon ligger mer stilla vid mina fötter än mellan mig och gubben för jag tror det blir för varmt för henne där. Tillslut stannade hon iaf kvar i sin säng så några timmar barnfritt blev det i natt. Och snart är det ju 3 barn och 2 vuxna som ska trängas tillsammans. Måste börja bädda på fatboysen till tjejerna så att de lägger sig där på golvet när de kommer istället. De älskar ju att sova på dem och att sitta i dem är helt underbart framför allt när man är gravid rekommenderar den till alla gravida att använda när de har någon som kan dra upp en när man suttit så länge att man inte kommer upp själv. Bra inköp som hela familjen älskar. Tur jag köpte en till så jag får använda en själv det var min egen julklapp.

Mia ska till skolan på avslutning idag ser lite blek ut men det är ju bara en kort stund. Ska bli spännande att se vad hon får för betyg, hon hade ig varning i fysik för att hon missat ett prov. Det skulle hon få skriva i tisdags em men då hade läraren glömt ta med det så hon skrev det på onsdag morgon istället. Fast då kom det fram att betygen sattes på tisdag em och att det blir ig för att skrivningen inte var gjord just för att läraren inte tagit den med sig som de kommit överens om. Men den lärare som vaktade när hon skrev sa han skulle prata med fysikläraren för hon skrev ju provet och det var fysikläraren som inte tagit det med sig som han lovat. Tur iaf att det bara är första betyget så det spelar inte så stor roll i längden. Mia säger hon ska vara frisk hela nästa termin och jag tror akupunkturen hjälpte mot hennes migrän och mer noggrannhet med hennes kost sen dess har hon inte haft något anfall.

Vet ni hur mycket skit det är på tv på dagarna? När man är sjuk inser man att det är tur man har arbete och inte sitter limmad framför tv´n. Föredrar Mora Träsk framför allt detta. Nu gillar inte Viggo att jag sitter upp i sängen och skriver i den här ställningen. Inte har han blivit lugnare fast han inte har så mycket plats han har fullt ös hela tiden tycker jag. Ser framför mig vilken vild unge det kommer att bli och jag trodde att Lowa skulle vara värst!

2 kommentarer:

Barbro sa...

Ja du ska se det inte står på så vill han ut, grabben!

Måste bara fråga - vad är en fatboy??

Unknown sa...

En fatboy är en stor saccosäck i nylon men med bättre form (4 kantig) än de andra så man kan ligga/sitta på många olika sätt