2008/12/31

Ingen kallelse ännu

Tid på MVC kanske sista gången den här graviditeten om man har tur. Ja inte för att de tär tråkigt att träffa min bm utan för att vi vill gosa bebis nu. Viggo ligger iaf helt säkert med huvudet ner och redo för världen. Min bm var tvungen att ta fram ul maskinen för att vara säker för hon tyckte hjärtljuden låg för högt upp men eftersom ungen inte är stilla någonsin utan köra maror där inne så är det ju svårt att lyssna på honom ibland. Men allt lät bra även om hjärtljuden var lite låga i början. Sf måttet var 36 nu och magen har sjunkit en hel del.

Alla blodvärden var bra , jag var lite orolig på blodsockret eftersom jag hade kokat lite kola till innan vi gått och kulproven måste man ju vara noga med så det blir rätt konsistens ;) . Men det var mitt lägsta blodsocker hittills på 5.0 och jag tror det gick ner mer för mitt huvud snurrade ordentligt så jag behövde åka hem och få i mig nått litet snabbt. Vi tog inte leverprover utan gör det sista gången om det behövs. Har ju inga symptom på att jag skulle vara dålig.

Ingen kallelse till KS för riskbedömning har vi fått ännu heller :@ De har stängt idag så det går inte att få tag på dem heller så man kan trycka på dem. Har man tur kommer en kallelse på posten de kan ju inte bara skita i att ge oss en tid kan man tycka. Annars får vi hoppas att plutten inte valt att komma ut innan jag lyckas få tag på dem på fredag då de har öppet igen. Tiden börjar ju bli väldigt knapp nu och mina hem bm vill ju veta vad som händer. Vi kommer iaf vara hemma så länge det bara går innan vi åker in. Vill inte vara på förlossningen i flera timmar i onödan när man kan göra arbetet hemma.

Va på middag med Åsa och år Afrikanskt. Gott och magen blev glad av mat. Sen tog vi en fika på Fridhemsplan fast vi var mätta som attans innan vi åkte hem. En trevlig kväll i trevligt sällskap.

Ikväll hävs gubbens sexbojkott han haft ett tag för att Viggo inte ska komma före Nyår. Så gissa om han ska få jobba *lol* Kan bli en riktigt trevlig nyårsafton om barnen somnar ;) Fast risken finns ju att jag sover långt före tolvslaget som vanligt.

Nä fan nu vill jag föda barn

Inga kommentarer: