2009/01/16

Akupunktur i dag

Det trycker på ordentligt när jag står upp och när man rör på sig. Men inte vill det komma så mycket regelbundna sammandragningar och tendenser till värkar idag iaf :( . Det strålar visserligen i ryggen och ljumskarna men vildingen där inne har väl beslutat sig för att man ska ligga minst 2 veckor över tiden...SUCK! Hoppas akupunkturen i kväll gör någon nytta så får väl gubben lägga in en ordentlig färdknäpp eller nått om han hinner med innan jag somnat. Viggo kommer väl väga minst 4 kg innan han kommer ut, Lowa vägde ju nästan 3900 g och hon föddes ju 40+1 och killar brukar ju vara lite större Hua

Händer det under helgen kan inte Åsa vara med :( , men vi får iaf låna hennes videokamera så vi kan föreviga det hela. Christina (vår doula) har lovat att filma för senast när gubben skulle filma blev det ju inget med på filmen typ. Men nu ska det fasiken finnas med när han kommer ut. Maria vill ju så gärna vara med på förlossningen men de åker till fjällen på söndag morgon så då är de borta i en vecka och kanske inte hinner. För mig är det faktiskt ganska viktigt att hon får vara med, viktigare än att någon av de andra barnen är med faktiskt. Mia är nog den som skulle uppskatta det mest oxå tror jag de andra skulle nog mer rycka på axlarna åt det hela och inte vara deltagande på samma sätt även m de säger att de vill vara med. Mia vill ju bli barnläkare säger hon så det är ju en förklaring till att hon är mer intresserad.

Mimosa fick ett Nintendo Wii i present igår, ok det är till hela familjen förstås inte bara till henne, inga krigsspel är tillåtna i mitt hem iaf inte ute på det spelet de får spela sånt på sina egna datorer de stora barnen. Och det är inte sitta och spela hela dagarna eller kvällarna heller men det löser sig ju ganska lätt med tanke på att vi sover i vardagsrummet så kan de inte barrikadera stället. Ja vi snackar om de stora barnen och framförallt Erik tror jag som har ett enormt beroende av att inte umgås med annat än tv spel och data spel. Han väljer ju ofta att åka till sina kusiner eller vad det är han åker till en moster iaf bara för att få spela spel så han slipper vara med oss. Kanske att man skulle fixa en koja i skogen till honom med ett spel så kan han ju sitta där och spela. Iaf så kommer vi inte köpa en massa spel utan det får bli barnspel och nyttospel. Jag vill ha Wii fit spelet med en sån där fitboard eller vad de heter, balansbräda eller nått sånt. Det var därför vi köpte spelet för att ungarna skulle kunna vara aktiva kroppsligt med det.

Nu ska jag göra klart lunchen, har bara 2 dagbarn idag 2 är hemma sjuka och 1 är ledigt och det var ganska skönt att ha en dag utan måsten och skan med tanke på att det är -8 ute och det trycker på så jag blir galen.

Sega unge!

Inga kommentarer: