2009/01/27

Blir så förbannad

Läser på puckot Alex Schulmans blogg att han är emot folk som skaffar en massa barn. Han ser det som oförsvarligt och att man maxat ska skaffa 2-4 st, ensambarn är det ju synd om de med. Men framförallt så är det så att vi med många barn inte alls har tid med de våra, varje barn får det sämre än barn i små familjer etc. Jag skulle ju vilja vända på det och jag vet att du Mirka känner lika dant vi har tid för alla de våra, de får det de behöver, de behöver inte ärva mer än nödvändigt, det går ingen materiell standard brist för dem snarare tvärtom. Inte heller behöver de dela sängar även om de delar rum men vad gör väl det. I våra stora familjer träffas man, barnen låser inte in sig i ett eget rum ensam och stänger alla ute. Man tar hand om sina syskon och man lever tillsammans helt enkelt.

Blir så förbannad på folk som inte kan acceptera att det finns sådana som oss som skaffar fler barn för att vi älskar barn, för att vi har råd att ha dem och framförallt vi har tid för dem. Jag har ju världens bästa yrke som gör att jag får vara med mina barn hela dagarna fram tills att de börjar skolan. Jag tjänar pengar och jag drar inte benen efter mig och lever på bidrag. Fan jag började ju arbeta 4 dagar efter förlossningen, Alex ditt pisshuvud du lär väl ligga som en avsvimmad säl de 10 dagarna efter din tjejs förlossning när det är dags.

Nä låt oss som vill ha många barn ha det och låt oss uppfostra dem till normala fungerande människor och inte till några halv fån som lever ute i en koja i skogen. Alla med många barn bor inte ute på landet och har inte heller en önskan till att göra det, alla med många barn lever inte på bidrag och framförallt de flesta med många barn älskar sina barn och ger dem både tid och en enorm mängd kärlek. Tänk istället på alla dessa ensambarn eller barn i familjer med problem etc som inte får uppleva all den kärlek mellan föräldrar och syskon som våra barn får.


Ska helt klart skaffa minst ett barn till så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tillåt mig stämma upp i ett *gapflabb*! Det Alex möjligen snappat upp om "normalt" familjeliv mellan drinkarna på Stureplan är nog inte värt att veta.

Självklart får barn i stora familjer en bra uppväxt, många gånger en mycket bättre. Tänk vilken trygghet att få växa upp med många syskon! Min svärfar, från Norrland, pratar ofta om tryggheten och närheten han kände med sina 11 syskon. Hans mamma var synnerligen närvarande och hade tid för dem alla.

Jag har ju "bara" tre men hade gärna haft fler om jag bara träffat min man lite tidigare i livet.

Kram Christina

Anonym sa...

Jag har inte läst hans blogg och tänker nog inte göra det heller då sånt upprör mig enormt men du skriver jättebra Veronica och vi vet fakta, det lär inte han veta!
Kram från en stolt 10-barnsmamma Mirka

Unknown sa...

Han är lika skruvad som sitt ex som är ett av mina stora hatobjekt.

Anonym sa...

Väl rutet!