2011/06/15

Skärpning Veronica

Ja ni har hört det förr men jag hinner inte blogga för jag hinner knappt använda datorn och även om det går snabbt att skriva som nu i iphonen så glömmer man av det eftersom det är så fullt upp med jobben.

Liten summering om vad som hänt det senaste halvåret. Som vanligt full fart på dagbarnen ingen vila på hela dagarna och ganska långa arbetsdagar.

Far direkt efter jobbet och håller pass har nog hållit runt 180 pass under våren. Är nu mera även certifierad zumba instruktör!!!! Älskar zumba är inte tjusigast i världen eller bästa dansaren på långa vägar men jag lägger upp mina pass så att alla kan ha kul och hänga med det är det viktigaste tycker jag. Någon annan får stå för stilandet och trixandet med trehundrade steg i varje låt det är inte min grej man ska ha kul och känna att man haft kul när man går där ifrån. Jobbar på ett gym där jag har ganska mycket fria händer mör jag lägger upp mina pass och nästan alla går bara på alla mina olika pass och inte på någon annans man ska väl inte ha skadeglädje mot sina kollegor men jag känner dem ju inte personligen och har inte för avsikt att göra det heller . Annat är det med älskade Granbacka det är lycka och kärlek till hela bunten ett ställe att älska och lämna sina spår på. Det andra stället skulle jag inte sakna, jo motionärerna skulle jag sakna men inte själva stället men Granbacka är en hel själ bara man kliver in genom dörren det alstrar så mycket värme och gemenskap. Som det ser ut (hoppas) får jag ett tyngre pass till hösten ska bli skitkul. Har redan satt ihop musik och upplägg för en grym cirkelträning . Testkörde det igår på det andra stället istället för att hålla pump och de älskade det. Visserligen har vårt fatburn sett liknande ut men nu längre intervaller, ingen långvila och bara kond var 5e intervall.

Önskar det syndes på min kropp hur jag sliter men fan det är som om allt bara klistrar sig på mig. Har visserligen inte varit så strikt som jag brukar under våren så jag får skylla mig själv så nu blir det mer low carb ett tag när det inte är lika mycket pass så kroppen orkar man tappar ju mycket energi utan kolhydrater att bränna med så jag boostrar med protein. Ska ner 5 kg inte mer tror jag har för mycket överskottshud som det är som är ivägen men jag har inte tid att operera bort det så man får trycka in sladdret. Jobbigt bara att resultaten gömmer sig under och man ser småfet ut fast man har grym mage där under. Är grymt nöjd annars med mina muskler Man ska väl inte skryta men jag har jobbat hårt har enl mig grymt snygga axlar



Ok inte världens bästa bild men otränad är jag ju inte .

Gubben böt jobb i februari så honom ser man knappt länre. Sover borta för ofta och det stör mig mycket. Resorna till hans kunder tar sån tid att han är jättesen hem nästan hela tiden så farmor får rycka in som barnvakt när jag ska jobba. Skulle vilja skrika att han får hitta annat jobb igen men då är jag självisk för han trivs med jobbet men han har så mycket mer att göra när han väl är hemma att jobbet inte är slut då så han sitter vid datorn en massa. Närvarande men frånvarande. Ska inte klaga antar jag han har ett jobb.

Viggo brände handen på spisen en kväll när farmor vaktade så hans hand tar jag hand om varje dag. Nu ser det ut så här efter 2 v


Men han verkar inte ha ont iaf.

Nä nu ska jag sätta fart och väcka barnen lovar att bättra mig med bloggandet om någon nu läser det jag skriver


- Veronica

Inga kommentarer: