2009/05/30

Minimal amning idag

Nu har jag bestämt mig för att bara mysamma. Jobbigt beslut men jag
fixar inte att amma en gång i timmen då slutar jag hellre. Nu är
brösten som hårda meloner och Viggo får ta bort den värsta spänningen
men inte mer. Så 5 flaskor med mellan 135-210 har han fått idag samt
lite vatten och mjölkslurkar. Ibland tror jag ungen är bottenlös och
man kan ösa i mängder av mat.


Sover bara korta stunder på dagarna nu men jag hoppas det blir bättre
nu när han blir mättare. Vi köpte en haklapp till honom idag, en
jättefin brun med Tummen på men Viggo va inte lika imponerad för har
man ingen hals utan bara tjurnacke är haklapp inget kul. Allt blev bra
när man fick kladda på kläderna som vanligt.


Vet ni vad jag irriterar mig på? Gubben och svärfar har fått för sig
att köpa båt. Nu har jag inget emot att ha båt men jag har nått emot
att han tar ekonomiska beslut som påverkar mig utan att prata med mig
först. Men så är det ju alltid men man kan ju fundera på hur han
tänker. Visserligen får han tillbaka på skatten men med tanke på alla
pengar jag gett honom under våren för att klara lån etc kanske jag
borde få tillbaka dem innan han köper annat. Har ju inte ens fått
fotvården jag fick i julklapp ännu och det blir nog som vanligt jag
får både boka och betala den själv. Så jag tycker inte det är rättvist
att hans lön får gå till nöjen medans varje grej han gör skapar mer
utgifter på mitt konto. Nu har vi ju aldrig gjort upp vem som ska stå
för vad men ni vet ju vad jag handlar för men lägger man sen till
lånen bla på bilen, alla kläder till barnen, telefon, tv, bredband,
försäkringar för oss alla, djur och hem, ja alla räkningar som kommer
helt enkelt. För hans lön räcker inte och med en båt som ska ha plats
i Dalarö kostar soppapengar både för bil och båt så det hamnar på en
500-1000 kr för varje båttur och det är ju knappast gratis. Men han
och svärfar tänker inte så och jag vill inte behöva ta mer ekonomiskt
ansvar än vad jag gör men han skiter i vad jag säger.


Robinson final idag men jag fick veta vinnaren redan i går. Otippat
men helt rätt.


--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: