2009/05/11

Stackars Robinsonarna

Helt otroligt vad C-kändisar får mycket utrymme i media iblad. I AB kan man läsa om hur den lilla båt de åkt emed från deras återträff höll på att sjunka och ingen hade flytväst. Kanske bäst att de sjönk utan sina flytvästar så att de kunde skriva om något som faktiskt va viktigt omkring dem.

Det är ett märkligt fenomen det där med alla dokusåpa kändisar. de presterar inget mer än att sitta på en ö eller i ett hus eller liknand emen efter det springer de på varenda premiär och kendisfest som om de vore värsta viktiga personerna. Förhållandena byts ut titt som tätt och ingen kan hålla ihop med sin de hade hemma i det trygga livet innan de fick hybris. Underligt egentligen.

Har funderat på det där hur man själv skulle bli om man va med i typ Robinson, för vem skulle inte behöva minska i vikt och skapa intriger är ju inga problem för att inte snacka om att fixa pakter hit och dit för att svika hälften för att själv ta sig i mål. En av mina dagbarns pappor har sökt till Robinsons och ska på intervju snart, ser bra ut, är tränad, trevlig och en värdig person att vinna en sådan tävling. Ja en sån där man vill se på tv och tror är den samma när den kommer hem. Men de där wanna bee personerna som bara vill flexa, leva lyx och så stannar inte i våra minnen så lång tid efter programmet. För vilka kommer ihåg några vinnare i tidigare tävlingar? Bubba kommer jag ihåg för han är vår veterinär :) Har ju visserligen inte sett programmetn tidigare men Emma Andersson heter hon väl va väl med och så han polisen som jag tror heter Martin eller nått fler vet jag inte. För att inte tala om Big Brother, det går ju i repris på någon kanal och det va en blid i tidingen härondagen och jag kände bara igen hon som vann IDOL vad hon nu heter jag jag just glömt bort. Men de andra minns man inte även om jag set varenda avsnitt alla säsongenra av BB.

Nä tacka vet jag riktiga kändisar som gör nått vettigt eller riktiga människor som gör saker för att andra ska må bra

Inga kommentarer: