2009/05/08

Nu har inskolningen börjat

I går va det första inskolningen för Mimosa i skolan. Det gick
jättebra och hon travade rakt in utan problem. De hade fått peka på
sitt namn på tavlan och berätta vad de gillade för djur. Hon gillar ju
kor och de flesta killarna gillade katter sa hon. Men kor va det inga
fler som diggade.


Tränade hårt igår, hade en provinstruktör på spinningen som kanske ska
börja. Men maken till segt pass har jag aldrig varit på. Enda
upptempolåten va uppvärmningens första låt resten av passet kändes som
en lång uppvärmning helt utan pulstoppar. Men jag tror att hon kan bli
bra när hon får lite Granbacka feeling. Man är så van med övriga
instruktörers höga tempo med många pulstoppar och fullt ös.
Magmusklerna har börjat hitta tillbaka så nu ska jag bara ner i vikt
så det syns att man tränar. Ganska kul nere på gymmet igår när en
kille säger att han är imponerad av min styrka och tunga vikter. Man
blir glad och orkar lite till då. Kör cirkelträning nu där jag ställer
upp vikter och stänger runt min bänk och kör tungt i tempo 5-6
övningar a 8 reps med 30 sek vila mellan cirklarna. Man blir
genomsvettig. Kör mycket rygg/axlar nu men ska sätta ihop mina cirklar
på en sida jag hittat på nätet.


Fredag idag och vi ska grilla. Solen skiner och jag hoppas det blir
varmt. I morgon ska Mimosa sova hos mormor har hon bestämt. Ska bli
spännande att se om det blir av, om hon törs. Vi ska passa på att ta
en promenad in till stan och äta lunch för gubben är ledig.


Någon som vet om man kan ha både dator och tv på samma platt-tv
samtidigt utan att behöva koppla om? Ska ju köpa en till ungarna och
även försöka fixa vår gamla dator och det vore smidigt/ekonomiskt om
man kunde använda samma skärm till både tv och dator. Då kan man ju se
på film via datorn oxå

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: