2011/07/20

Måleri målera

Idag har det varit måla hela dagen, ja en promenad till Bauhaus för att köpa mer maskeringstejp bara men annars måla måla måla och tejpa.

Viggo skulle absolut ha sin cykel när vi gick och handlade på Bauhaus men han cyklade typ 100 meter sen fick jag bära cykeln fram och tillbaka. Suck envisa unge. Skönt att handla på ställen typ Bauhaus (Hornbach) där man får ta hunden med sig in. Sune sitter snällt i vagnen och försöker inte ens hoppa ur. Mer stimmande är det på mina barn. Lowa är helt jävla hopplös just nu skulle kunna skrika ibland för hon säger bara emot och ska ha allt hela tiden. Går kanske över när hon börjar skolan annars blir jag tokig.

Gubben va på begravning idag och när han kom hem åkte vi till Hornbach och köpte lister jag målade och satte i hörnen där jag målat. Gubben målade taket alldeles brunt jag bara älskar det så nu är det nästan klart. Väntar bara på lyktorna som är beställda och ska upp i taket sedan en tavla att sätta på andra väggen över byrån där jag målat ett stort brunt fält. Tips på nån canavas tavla säg till ska ta en tripp till ÖB och kolla där köpte jag de vi har över sängen kanske det finns nått liknande .




Ska försöka få ordning på texten ni ser på väggen oxå har inte lyckats få den att släppa från skyddsplasten men om den får sitta över natten tror gubben den kommer fästa



Katten är bara dekoration.




Brunt tak vad sägs om det ? Färgen ser bättre ut på riktigt blir lite fel med blixten i ajfånen.

Hoppas Mimosa somnar före midnatt idag så jag får några timmars sömn i natt blev det lite för få. Somnade vid 2 och vaknade vid 6.

Har fortfarande ont i bröstet men har googlat på bröstcancer och det ska inte göra ont så jag har väl inte det då. Ska ha mens om några dagar så kanske beror det på det? Brukar inte ha ont inför det men allt är föränderligt.

- Veronica

Inga kommentarer: