2011/07/10

Semester äntligen !

Tänk vad man kan tappa tiden bara på ett par dagar bara för att man har semester även om det bara än så länge har varit en vanlig helg. Man går in i chill tillstånd totalt och låter kroppen varva ner både med gotter och måsten.

Funderar på om Sune har ont i sina leder. Han vill inte gå på långpromenader men korta distanser med kast av bollar och pinnar älskar han och våra promenader med barnen som inte är så långa eller snabba så jag tänkte han skulle få Glukovet under sommaren för att smörja upp lederna ordentligt sen får vi göra en röntgen till hösten om det inte är bättre. Fast det kan ju vara så att han är en latmask bara man vet ju inte

Tog min runda runt Labodasjön här på landet i morse, lyssnar på ljudböcker via Storytel så det ska bli lite mer spännande. Hat just lyssnat klart på Nattsystern en Norsk krimroman.

Målade om pumpen vi har som dekoration här på tomten. Den va så rostig och tråkig så jag ville fräsha upp den lite. Vi har flyttat den oxå upp till rosbusken som svärmor gav oss. Ska sätta någon kruka med blommor bredvid oxå tror jag. En före och efter bild får ni här. Nu hade jag visserligen skrapat på den en del innan jag kom på att fota så hälften av rosten är borta och den tidigare färgen tittar fram.



Efter



Ser nästan som ny ut. Målade med grön och blå hammarlack jag blandade till rätt kulört

Tog en sväng ut i skogen för att se efter kantareller gubben hittade några små men inget mer. De ha skövlat nästan hela skogen där vi har gått tidigare.

Nu ska färskpotatisen på spisen, lite sötpotatis i ugnen och kycklingen på grillen.

- Veronica

Inga kommentarer: