2013/10/23

Blir så förbannad ibland

Brukar sällan skriva om privatlivet så mycket men ibland blir jag så förbannad.

Jag jobbar hela dagarna och nästan varje kväll . Både för att jag vill men att ekonomin kräver det. Det gör att nattningen av barnen ligger på mannen. Eller borde ligga på mannen saken är att den inte gör det utan alla barn är alltid vakna när jag kommer hem och jag ser till att de lägger sig. Varje morgon ska jag förutom laga dagen lunch få upp 3 barn och få iväg 2 av dem till skolan. Maken hemma flera av dessa dagar men tar gärna lite sovmorgon (själv vet jag inte vad det ordet innebär). Viggo som somnar vid 23 varje dag är ett stort bråk varje morgon . Min fight förståss. Och varje gång jag säger till mannen att de ska i säng kl 20 blir det arga och sura miner att det minsann inte bara är hans fel att de inte lägger sig???!!! Vem är den vuxne som bestämmer är det barnen eller? Blir så förbannad

Inga kommentarer: