2013/10/31

Hur säkert är ett pulsband ?

Idag kändes dagen så där jättelång men med ett besök långväga ifrån av ett gammalt dagbarn med föräldrar gick den lite snabbare. 
Kom till jobbet och skulle hålla Zumba så har spellistan i iTunes tappat bort låtar! Men vad fan nu då och när jag ska lägga till dem igen blir det bara kaos så på 5 min va det bara att sätta ihop en ny igen med förhoppning att ingen låt glömdes bort.

Kör med pulsband nu men funderar på hur säkert det är med kaloriförbrukningen. Antar man bränner olika mycket i de olika zonerna men det skiljer så mycket om man skulle logga i en app typ ShapeUp och ta den förbrukningen där en aktivitet motsvarar en viss förbrukning per tid mot vad pulsbandet visar. Loggar vara förbrukningen som visas i pulsbandet nu och hoppas det är rätt så jag inte äter för lite. 
Ska läsa på lite mer om pulszoner är inte så bra på det. Kalorierna stämmer bra med mitt Fuelband efter att ha haft drygt 600 kalorier på det innan jag kom till jobbet 
Körde Zumba, funktionell styrka och spinning så det har varit full fart även om det inte varit många ikväll med tanke på höstlovet.

Lyckade till middag vågar knappt säga det till gubben då blir han avis. Köpte struts till bara mig. Så gott med aioli och jag va så värd det. Återigen överskridit mina kalorier för man kunde inte välja gram på aiolin så det blev 1 dl och jag tror med rätt mängd håller jag kalorierna för det va inte en hel dl. Hoppas de fixar så allt går att väga i gram. Men som sagt jag ska inte ner i vikt.

I morgon är det fridag så då äter jag vad jag vill och vi ska baka pizza med barnen. Kommer bara ha fredagarna fria nu inget lördagsskräp som jag tillåtit mig tidigare även om jag loggar allt så inget McD eller så på lördagarna ska det va är det på fredagar.

Nä nu ska jag snart sova tjong i ballongen sov gott

Inga kommentarer: