2008/03/21

7.2 km

Igår beslutade jag mig för spulsklockan på 160 vilket gjorde att jag som vanligt va halvt död efter 10 min men att när jag drog ner på farten fick kuta runt i en grym uppförsbacke i 30 minuter . I fat burn programmet ökas ju stegringen för att man ska nå sin satta puls och 15 % lutning är ganska mycket om man inte kan kuta jättesnabbt och sedan komma upp i puls med fart.

Så idag ändrades planen, satte puls 149 och började springa. Tog en mjuk uppvärmning på 10 min för att stegra pulsen, inga problem alls att lulla på i den takten, ökade hastigheten lite till och pulsen gick upp men fortfarande inte ett dugg jobbigt att springa. Ökade lite till och pulsen går upp och maskinen säger till att man ska minska på farten så att man håller önskad puls. Blir grymt rastlös och ökar på till 10.5 km/h innan jag blir galen av att krypa fram i 8 km/h känns bra i benen att springa så men maskinen tjata att minska fart , lag ökar till 11.5 och kutar på , maskinen bromsar och jag ökar. Så bråkar vi fram och tillbaka tills 45 min gått och 7.2 km är avklarade. Ett skönt löppass men jag ska öka på min puls till 155 tror jag så jag får springa lite.

Lunch hos svärföräldrarna med kalkon, janssons och potatisgratäng. Behövligt efter ett löppass med mat. Man får ta svärmors mat med en nypa salt för hur man än försöker att få dem förstå vår filosofi är det inte alltid så lätt. Pratade lite med svärfar för jag tror inte riktigt att han är medveten om mina kunskaper men det närmar sig nog en uttepytte bit närmare.

Nu ska jag vila resten av dagen och bara läsa och glo på tv

Inga kommentarer: