2008/03/17

Varmt och svettigt

Trött efter allt för många halvdåliga sömnnätter släpade jag mig till gymmet idag. Man blir liksom beroende av sin träning och då kör man på av ren rutin. Ont i handleden och det hjälper inte så mycket med de lindor jag har så jag ska köpa någon annan sort. Blev endå ett bra rygg axlar pass följt av spinning och core. Men det va grymt varmt och svettigt på spinningen. Man tar ju ut sig allt man kan eftersom det bara är 30 min spinning och det är full fart helavägen i mål. Inte en chans att vila och när slutet är nära är hjärtat på väg ut är jag genom öronen typ. Varmt och svettigt hugaligen vad man gör för att hålla sig i form.

Apropå form pratade med en kille på gymmet om just det där med olika syn på formen av sina kropp. Jag är ju lite missnöjd med mina stora lår efterom de blir rena muskelknippen när jag kör tunga benövingar vilket jag gjort ett tag men slutat med nu. Inte kul när de ser feta ut genom kläderna men man vet vad som döljer sig där under, jag vet ju men inte de som ser på mig. Killen jag pratade med ( vi kan kalla honom Tony ;) ) säger att det nog bara är tjejigt att tänka på det sättet en kille gör inte det. Är det så? Är män skinade från den typen av fåfänga?

Ska komma igång med löpning nu så jag slimmar till låren lite och sedan ska vi ju kuta Midnattsloppet med gymmet så man får ju börja träna nu. Vi pratar ju lite löst om vi ska cykla Lida Loop i år med men blir jag gravid igen vill jag nog inte köra alla 6.5 milen i skogen utan tar kanske 4.4 slingan istället. Tror faktiskt inte man får cykla loppet alls om man är gravid har inte kollat upp det. Tror 08 hade regel att man inte fick så jag körde inte det när jag väntade Mimosa och Alva. Men Midnattsloppet kan man ju småspringa om det är en växande mage så det är en annan sak än ett hårt cykellopp som dessutom kan vara grymt tungt och lerigt om vädret inte är lika bra som förra året.

Skitväder ute och jag hoppas inte det fortsätter i morgon för det är inte så skönt att vara ute med ungarna i galonisar utanpå overallerna. Det blir mer blött på insidan än på utsidan. Så antingen får det bli en sen vinter eller så får det bli varmt och torrt.

Gubben byter jobb i månadsskiftet och kanske tidigare om vi har tur. ska bli så skönt. I natt körde han in 200 spänn och gissa hur mycket som går till honom av det? Inte ens 50 pix. Det är ren skit att han är borta så mycket med ett jobb som man inte tjänar pengar på.

nu ska jag glo på tv

Inga kommentarer: