2008/03/22

Oj vad det går

Mimosa vaknade kl 6 i morse och tyckte att nu är det dag eftersom det är ljust. Jag ville bara gömma mig under kudden en stund till. Det va grymt kallt här inne för det blåste och balkongdörren var på glänt som vanligt. Ska väl inte gnälla för snart kommer byggställningarna upp och balkongerna plomberas för renovering men det va iaf kallt på golvet.

Stolpade iväg till gymmet som öppnar 9.30 och drar på mig mina nya kompisar, löparskorna. Ställer in tiden 60 min, 1% lutning och startar på 8.5 km/h. Ökar på hastigheten vartefter man vaknat till och hinner nästan milen (9.6 km) när de 60 minuterna gått. Inte illa efter 4 dagars träning. Benen är som spagetti när man kliver av bandet men jag tror jag hade kunnat springa ett tag till men 60 min non stop är inte illa pinkat.

Hem och packa badväskorna och kollar vilka bad som är öppna. Det blir Eriksdalsbadet, min bil startar inte nått knas med batteriet när det varit fuktigt och sen blir kallt. Packar in bilstolarna i taxin som gubben har och så bär det iväg. Efter 1.5 timmes galet badande, hoppande, dykande och vattenkana åkande lyckas vi övertala småttingarna att nu är vi på gränsen till svältandes. Ett besök på Gyllene Måsen innan jag och småttingarna stupar i säng. Gubben åker ut och jobbar fram till middan, inte mycket att göra nu när det är helg och alla är bortresta. Igår jobbade han typ 3 timmar och inget hände, 5 bilar i bolaget va ute och slogs om ingenting så han kom hem. Men nu är han ute en stund och jag ska sitta och glo på tv tills det är dags att laga middag. Är för trött för något annat.

Ses sen

Inga kommentarer: