2013/06/12

En lagom onsdag

Onsdagar är min egen träningsdag förutom att jag håller pass i gymcirkel nu i juni annars har mitt intervallpass uppehåll över sommaren. Skönt att ha lite mindre belastning på kroppen idag känner jag för idag är jag helt sänkt. Ögonen kliar, näsan rinner och flåset i botten. Gräs kallas det för och nu när det klipps är det rent fördjävligt i min kropp. All medicin va slut så gubben fick åka och köpa på affären. Brukar klara gräset ganska bra men allt har varit sjukt mycket av den här våren så även gräset. På em hade jag en spränghuvudvärk och trodde ögonen skulle ploppa ut men man får hålla god min och jobba på .

Alvedon och allergimedicin hjälpte men tröttheten satt kvar .

Så det va skönt att bara styrketräna en timme lite lagom tungt men många set istället . Känner av nacken fortfarande men det går väl över. Fokuserade på mycket rodd stående med kabel maxvikt 90 kg började lätt på 60 och ökade på tills jag kom till 90. Varje set va på 8 reps och jag varierade mellan rak stång och triangelhandtag. Blev självklart en del lats, biceps, bröst och lite axlar med.

Mimosa och jag tog en liten promenad på kvällen det är dags hon börjar röra sig mer och nu har hon Runkeeper i sin iPhone då blir det roligare .

Vägde mig i morse och några hg mindre än senast men jag ska inte ner mer utan minska i fettprocent är ju målet. Ser dock ingen större förändring på måttbandet. Stör mig på att jag inte alls får till min kropp önskar jag såg smalare ut i spegeln när man faktiskt minskar på vågen . Nästan 8 kg sen nyår borde ju synas och när jag jämför det jag ser av mig skälv med andra som både väger lila mycket men även mer så ser de så mycket smalare och mer vältränade ut än mig. Har en bild av hur jag vill se ut och kanske behöver jag sätta på mig lite andra kläder för att se hur jag faktiskt ser ut. Man är ju alltid naken eller i träningsläger framför spegeln så man ser inte resultat. Nu fiskar jag ju inte efter en massa uppmärksamhet på min kropp när jag är ute eller att någon ska komma fram och säga nått om mina muskler på gymmet . Jag vill bara att mitt slit ska synas .

Ja ja nu kommer dagens bilder












Ses i morgon

-Veronica

Inga kommentarer: