2013/06/11

Inte så jäkla lätt att äta

Idag har inte matlusten varit på topp och det beror nog på att jag sov så dåligt i natt. Vaknade vid 3:30 och kunde inte somna om. Va irriterad på vår ena katt som kissar på golvet i badrummet hela tiden för att an avskyr att gå in i lådan när den har tak och med värmen nu måste man skölja rent direkt för att det inte ska lukta. Så det gjorde jag i natt och svor över att katthelvetet inte ska va så jäkla bångstyrig det är väl fan bara att gå in i lådan. Att inte ha tak på är inte att tänka på för då skulle sanden bli nerblött av barnens badande och så skulle all sand hamna på golvet. De gånger han går i lådan sitter han bara med rumpan in genom hålet och tassarna så långt ut det bara går. Luckan har man fått ta bort för länge sen. Kan katter ha cellskräck? Vet inte hur jag ska få honom in i lådan har testat allt, sprutat feliway, lagt i kattmynta, bytt sand varje dag you name it inget hjälper han vill inte alls va inne i den och det är senaste året han börjat med sånna dumheter.
Så jag blev iaf vaken en timme innan jag lyckades somna om så jag va så trött idag.

Åt en ordentlig omelett till lunch på 4 ägg, massor av oliver , ost, champinjoner och hummus till så jag höll mig mätt länge och så drog jag en rejäl smoothie innan jag gick till jobbet. Borde varit jättehungrig när jag kom hem men va mest törstig men gjorde iaf en smoothie på massor av frukt och protein. Så det är inte alltid så lätt att äta massor. I går när jag kom hem va jag superhubgrig så då åt jag en jätterportion pommes och 2 kycklingburgare (utan bröd) dressing etc så vissa dagar kompenserar man för det man inte äter andra dagar. Blir kanske hungrig när jag börjat slappna av och tar nått mer då för jag har svårt att äta direkt efter jag tränat .

Körde Bokwa idag hade en "ny" hade varit en gång och då vill man inte göra det för svårt och ha ögonkontakt med dem lite extra . Tappade takten några ggr när den gjorde det och jag ville få tillbaka den men efter några låtar satt stegen så då kunde vi ösa på som vanligt :-) Skönt att det är så lätt att lära sig och lätt att lära ut så mycket enklare än Zumban helt klart men det är två helt olika fitnessformer så det går inte att jämföra. Är så sugen på att testköra min nya musikmix jag gjorde i söndags. Har lyssnat några ggr och den är så jäkla bra. En bra blandning av ny och gammal musik man blir glad av :-)
Hoppas den sitter bra i fötterna oxå. Gillar inte när det går för fort och man gör 1+1 men många andra steg passar bättre när det går snabbt men alla steg börjar och slutar ju i det steget så jag vill kolla hur jag ska ungefär lägga upp det innan jag kör den. När man kan sin mix utan och innan kan man leka så bra med stegen och det liksom bara flyter på och kommer av sig själv.

Så till dagens bilder












Ska försöka komma ihåg att ta mina mått och väga mig i morgon. Kommer ju på det när jag ätit och jag vill ha morgonvikten innan frukost. Vill ju få in midjan till mellan 73-75 cm det räcker och det är viktigare än vad vågen står på.

Nu ska jag glo på tv en stund sen somnar jag säkert på spikmattan

- Veronica

Inga kommentarer: